"Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka…" Poruszająca kampania Fundacji Itaka
Średnio co 4 godziny w Polsce dochodzi do zaginięcia dziecka. Za każdą taką sytuacją kryje się rodzina, która właśnie przeżywa najgorszy moment swojego życia. Właśnie teraz ktoś z nich dzwoni na infolinię i szuka pomocy. Na ekranach Scereen Network w całej Polsce, pojawił się komunikat: „Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka.” To element kampanii społecznej Fundacji Itaka.
W Polsce każdego roku dochodzi do zaginięcia ponad dwóch tysięcy dzieci i nastolatków – wynika z danych Komendy Głównej Policji. Blisko 95% z nich odnajduje się w pierwszych 7 dniach, ale każda godzina, każda minuta w niepewności to dla bliskich ogromny stres. Nikt nie chce myśleć o takim scenariuszu, ale każdy powinien wiedzieć, co zrobić w takiej sytuacji. To właśnie te dramatyczne momenty stały się osią nowej kampanii społecznej, która ruszyła na ekranach w całej Polsce.
– Bliscy, którzy szukają, często nie wiedzą, gdzie zacząć. Dlatego dzwonią. Numer 116 000 czyli Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka to całodobowa, bezpłatna linia interwencyjna – mówi Izabela Jezierska-Świergiel, wiceprezes Fundacji Itaka, obsługującej infolinię. – Dzwoniący są zagubieni, przerażeni, często nie wiedzą, co robić, jak poradzić sobie z tą sytuacją, a przede wszystkim gdzie szukać pomocy. Chcieliśmy, by te uczucia choć na chwilę wybrzmiały w przestrzeni publicznej – by każdy, kto zobaczy ekran, poczuł, że to dzieje się naprawdę. Tu i teraz – opowiada.
Fundacja Itaka wykorzystała nośniki reklamy zewnętrznej
W ramach kampanii tysiące ekranów w przestrzeni miejskiej zamieniono w gigantyczne, dzwoniące telefony. To nie metafora – layout przypomina wygląd smartfona, tylko w ogromnym formacie.
Zamiast numerów telefonów, na ekranach pojawiają się emocje: „Spanikowana mama”, „Przerażony dziadek”, „Rozżalony tata”. Te poruszające przymiotniki oddają to, co czują bliscy zaginionych, zanim jeszcze padnie jakiekolwiek słowo. Przekaz trafia wprost do przechodniów – niespodziewanie, z zaskoczenia, w zatłoczonej przestrzeni miasta. Dopiero po chwili ekran pokazuje kontekst: „Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka.”

W ramach wspólnej akcji Fundacji Itaka i Screen Network – tysiące ekranów w całej Polsce „dzwoni”, gdy ktoś połączy się z infolinią 116 000. Kampania obejmuje ponad 100 miast w całej Polsce. Spoty wyświetlane są w lokalizacjach o największym natężeniu ruchu – przy arteriach komunikacyjnych, na dworcach, w przejściach podziemnych, galeriach handlowych i ciągach pieszych.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: "Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka…" Poruszająca kampania Fundacji Itaka