Czy streaming zabija telewizję? Czy AI pogrzebie to, czego nie zdołały jeszcze zabić algorytmy w dziennikarstwie? Ile za kampanię otrzymują influencerzy? To niektóre tematy, które poruszyliśmy w czasie kolejnej edycji konferencji "BRAND NEW(S) “Technologiczna rewolucja w mediach”. Naszymi gośćmi w sześciu debatach było 23 panelistów, a ich dyskusjom przysłuchiwało się 250 uczestników.
Panel z udziałem redaktorów naczelnych polskich mediów i ekspertem ds. pozyskiwania ruchu zwieńczył kolejną edycję konferencji “Brand new(s). Technologiczna rewolucja w mediach”. Rozmowa dotyczyła tematu wyjątkowo aktualnego, czyli faktycznego wpływu big techów i ich algorytmów na dziennikarstwo i media.
Streaming nie zabija telewizji, lecz z nią współistnieje, tworząc jeden spójny ekosystem treści – mówili goście panelu „Wideo w czasach streamingowej rewolucji” podczas konferencji „BRAND NEW(S). Technologiczna rewolucja w mediach”. W czasie dyskusji były też mowa o tym, jaki potencjał mają kanały FAST, dlaczego Viaplayowi nie udało się w Polsce i czemu spada liczba klientów telewizji satelitarnej.
Rynek influencer marketingu przechodzi ewolucję – zwiększa się rola analityki danych w miejsce podejścia intuicyjnego. Wiele pomaga tu technologia i sztuczna inteligencja, choć nigdy nie zastąpi ekspertyzy ludzkiej. Rynek, choć obecnie rozdrobniony, zmierza w kierunku konsolidacji i specjalizacji – ocenili uczestnicy panelu „Influencer marketing na zakręcie” podczas konferencji „Brand New(s). Technologiczna rewolucja w mediach”.
Dziś nie ma ludzi w pełni odpornych na dezinformację. W walce z tym zjawiskiem niszczącym naszą wspólnotę, kluczowe jest nie tylko przeciwdziałanie fałszywym informacjom w sieci, ale także budowanie kultury odpowiedzialności medialnej i wspieranie rzetelnych mediów, które pozostają fundamentem prawdziwej informacji. Rządzący muszą zadbać o egzekucję prawa, które już dziś daje narzędzia do eliminacji fake newsów.
W dyskusji „Jak złapać uwagę użytkownika reklamą wideo” na konferencji „BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach” rozmawiano o tym, jak treści wideo wychodzą poza linearną telewizję i tradycyjny internet oraz jakie wyzwania to niesie dla branży marketingowej.
Programmatic to kluczowa technologia w reklamie cyfrowej, charakteryzująca się automatyzacją i skalowalnością – mówili goście debaty „Programmatic. Gdzie jesteśmy i co jest dziś „hot”. W trakcie dyskusji poruszono wątek debaty poruszono wątek bardzo dużej liczby reklam displayowych w polskich serwisach, a także tego, czy reklamy na desktopie mają nadal znaczenie?
Grupa MWE Networks nie weźmie udziału w konkursie dotyczącym MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Nadawca chce się skupić na piątym multipleksie. – Inne nowe kanały są planowane już na MUX-5 w paśmie UHF. Przy obecnych cenach Emitela za nadawanie na MUX-8, startowanie tam przy takiej konkurencji, nie ma żadnego uzasadnienia biznesowego – mówi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, założyciel firmy.
Firma badawcza Gemius rozstaje się właśnie z grupą ok. 30 pracowników. Wśród nich są menadżerowie wyższego szczebla. – Na spotkaniu z zarządem usłyszeliśmy, że koszty są za duże względem przychodów i stąd wynikają redukcje – mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl jeden z nich.
Meta ogłosiła wprowadzenie sporych zmian w komunikatorze WhatsApp. Wśród nich kluczowe są subskrypcje kanałów, znane już z Instagrama oraz pierwsze rozwiązania reklamowe w historii aplikacji.
Tegoroczny 62. Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu przyciągnął do TVP średnio 1,3 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Festiwal, w nowej czterodniowej formule, zapewnił Jedynce pozycję lidera oglądalności. Hitem był koncert z piosenkami Jacka Cygana, który obejrzało nieco ponad 2 mln widzów.
Bonnier Bussiness Polska, wydawca „Pulsu Biznesu”, podjął decyzję o wygaszeniu sekcji „Puls Firmy” – wynika z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
TV Republika od kilku dni zapowiadała ujawnienie nowej „afery taśmowej”, jeszcze w poniedziałek podkreślała, że chodzi o „kolejne taśmy Tuska”. Tymczasem stacja opublikowała kilka nagrań z Romanem Giertychem, m.in. dostępne od ponad dwóch miesięcy wypowiedzi w czasie spotkania internetowego.
Użytkownicy serwisu streamingowego TVP VOD po przejściu do sekcji „Na żywo” są ostatnio informowani, że teraz kanały linearne nadawcy publicznego można oglądać bez logowania. Dla Telewizji Polskiej to szansa na dodatkowe przychody reklamowe. Aby obejrzeć pożądany kanał, trzeba bowiem przebrnąć przez kilka spotów.
Maciej Wróbel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, poinformował, że dziennikarze i autorzy materiałów prasowych będą otrzymywać tantiemy z tytułu opłaty reprograficznej. – Musimy dowiedzieć się, o jakich kwotach mówimy – mówi Wirtualnemedia.pl Renata Krzewska, prezeska Stowarzyszenia Dziennikarzy i wydawców Repropol.
Programy TVP Info „Polska bliżej”, „100 pytań do…” oraz „Teraz kobiety” miały wrócić do ramówki stacji po wyborach prezydenckich, ale tak się nie stało. Nadal nie wiadomo, czy widzowie będą mogli oglądać audycje.
Michał Paluch dołączył do TVN Warner Bros. Discovery jako manager odpowiedzialny za digital. Wcześniej pracował m.in. w Wirtualnej Polsce.
Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 6,2 proc., do 1,16 biliona dolarów – przewiduje firma WARC Media. To spadek prognozy o pół punktu procentowego w stosunku do marcowej prognozy, spowodowany tym, że kluczowe sektory reagują na rosnącą zmienność rynku.
Nowymi członkami rady nadzorczej Wirtualnej Polski Holding mają być Paweł Wujec (w przeszłości związany z Agorą i K2 Holding) oraz Henryka Bochniarz (założycielka i szefowa rady głównej Konfederacji Lewiatan).
Użytkownicy Allegro, po wpisaniu do paska wyszukiwań ofert hasła “walentynki” mogli zobaczyć propozycje produktów związanych z erotyką i seksem. W ocenie Komisji Etyki Reklamy platforma naraziła w ten sposób nieletnich odbiorców przekazu na kontakt z treściami nieodpowiednimi ze względu na wiek, a "zastosowany mechanizm promowania przekazu został przygotowany z uchybieniem należytej staranności, niezgodnie z dobrymi obyczajami i braku w poczuciu odpowiedzialności społecznej”.