Inaczej niż według pierwotnego planu Wirtualna Polska Holding nie wypłaci całego zysku netto z ub.r. w dywidendzie, tylko 22 mln zł przeznaczy na kapitał rezerwowy w celu skupu swoich akcji. Do rady nadzorczej firmy zostali powołani Henryka Bochniarz i Paweł Wujec, zaś żegna się z nią m.in. Piotr Walter i Witold Woźniak.
Canal+ Polska usunął z satelity i listy kanałów stacje Red Carpet TV i ViDoc TV. Ma to związek z problemami finansowymi nadawcy. Jego szef Leszek Kułak pracuje nad wynajęciem transpondera od innej firmy. – Chcemy żeby Red Carpet TV pojawił się w nowym miejscu już jako Show TV – mówi Wirtualnemedia.pl.
Krajowy Instytut Mediów, podlegający przewodniczącemu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, spodziewa się, że jego tegoroczne przychody polecą w dół o 99 proc. Tymczasem w 2024 roku KIM wypracował 40 mln zł wpływów (rekordowo dużo w swojej 4-letniej historii) i 2,4 mln zł zysku netto.
W ramach oferty publicznej spółka Do Rzeczy, wydawca m.in. tygodnika „Do Rzeczy” i miesięcznika „Historia Do Rzeczy” sprzedał ponad jedną trzecią oferowanej puli akcji, pozyskując brutto 1,9 mln zł. Na walory zapisało się 339 inwestorów.
Po roku pracy z TVP Info pożegnał się dziennikarz Krzysztof Jabłonowski. Wcześniej był związany m.in. z TVN24 i Nowa TV.
Hubert Radke, który w Canal+ Sport od 2007 roku komentował głównie mecze koszykówki kończy współpracę ze stacją.
Donald Tusk powołał rzecznika rządu. Został nim minister ds. Unii Europejskiej Adam Szłapka. O ocenę tej nominacji zapytaliśmy Pawła Prusa, eksperta komunikacji, badacza rynku mediów oraz infosfery, założyciela Instytutu Zamenhofa. Zwrócił on uwagę również na inny aspekt tej nominacji - całościową strategię komunikacji rządu, z którą będzie musiał mierzyć się Adam Szłapka.
Tegoroczne wiosenne ramówki w większości dobiegły końca. Mimo iż w ofercie tzw. wielkiej czwórki wielkich zaskoczeń nie było, to statystyczny Polak i tak spędził przed szklanym ekranem nieco więcej czasu niż rok temu. Nie przesądziły o tym jednak ani elektryzujące nowości, ani wyczekiwane reaktywacje. Największym wygranym tej wiosny były kanały newsowe, a telewizja odkryła nowy „format sukcesu” – wskazują znawcy telewizyjnego rynku. Jaki?
Akcjonariusze firmy gamingowej CD Projekt zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku wypłaci 99,91 mln zł dywidendy, równo po złotówkę na akcję. Ponadto spółka skupi do 90 tys.9 swoich walorów na potrzeby programu motywacyjnego dla menedżerów.
Z początkiem lipca na czele serwisu Mamotoja.pl (Burda Media Polska) stanie Marta Kabulska, która obejmie stanowisko redaktorki naczelnej. To jedna ze zmian w segmencie Parenting i Zdrowie, który zgodnie z zapowiedziami wydawcy serwisu, ma zostać wzmocniony w odpowiedzi na potrzeby użytkowników. Nowa naczelna przeszła do Burdy z Grupy naTemat.
Telewizja wPolsce24 (Fratria) rozpoczęła największą zbiórkę pieniędzy w swojej historii. Chce pozyskać 1 mln zł na studio. Stacja planuje oszklić taras przylegający do budynku, w którym wynajmuje piętro. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że wPolsce24 planuje ruszyć z budową do końca roku.
Telewizja Polska będzie transmitować pierwszy mecz piłkarskiego Lecha Poznań, zwycięzcy PKO BP Ekstraklasy w minionym sezonie, w eliminacjach Ligi Mistrzów. Lech zacznie walkę w drugiej rundzie eliminacji.
Właściciel platformy CDA Premium zawarł umowę z dystrybutorem Gutek Film. W efekcie oferta CDA Premium zostanie poszerzona o 66 tytułów.
Robert Kubica zwyciężył w wyścigu 24h Le Mans. Nadal współpracuje z marką Orlen, a dyrektor wykonawcza firmy ds. sponsoringu Lidia Kołucka tłumaczy nam, jak zamierzają wykorzystać sukces kierowcy i co z ich dalszą współpracą.
Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 2025, w ramach którego McCann Poland i Mastercard zdobyli dwa Srebrne Lwy za kampanię „Public Money ATM”. Zespół agencji i klienta zdobył łącznie osiem nominacji za dwa różne projekty – „Public Money ATM” i „Inclusive by Design”.
W maju tytuł najbardziej angażującego profilu na TikToku zgarnęło OficjalneZero – wynika z najnowszej analizy firmy Sotrender. Polsat zdeklasował wszystkich liczbą opublikowanych postów, zaś najbardziej angażował film opublikowany przez TTV.
W maju tego roku zdecydowana większość kanałów informacyjnych notowała wzrosty oglądalności. Powód jest oczywisty – kampania wyborcza i wybory prezydenckie. Z ciekawych zmian to kanał wPolsce24 ma już wyższą widownię niż należące do Grupy Polsat Plus Wydarzenia 24.
W dobie rosnących trudności ekonomicznych konsumenci na całym świecie coraz bardziej stawiają na zaspokajanie swoich własnych potrzeb kosztem wspólnoty – wynika ze specjalnej edycji raportu agencji Edelman „Brand Trust, From We to Me”. Badani wybierają marki lokalne, którym bardziej ufają, i oczekują od nich nie tylko jakości produktów, ale także wsparcia, odpowiedzialności społecznej oraz transparentności.
Producent filmowo-serialowy Telemark, który w ostatnich latach zrealizował m.in. seriale „Projekt UFO”, „Heweliusz” i „Udar”, w 2024 roku zwiększył przychody o ponad połowę, zarabiając na czysto 1,8 mln zł.
W 2024 roku spółka Porozumienie Radiowe Plus, współwłaściciel Radia Plus, wypracował wzrost przychodów o ponad 15 proc., zarabiając na czysto ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.