T-Mobile Polska z wyższymi wpływami, EBITDA i ARPU. Mniej abonentów, więcej klientów prepaid
W trzecim kwartale br. przychody T-Mobile Polska zwiększyły się do 1,638 mld zł, a wskaźnik ARPU - do 47 zł. Na koniec tego okresu operator miał 15,696 mln klientów, w tym 9,056 mln korzystających z taryf prepaid i 6,64 mln abonentów.
Przychody całkowite T-Mobile Polska w minionym kwartale wzrosły w skali roku o 1,1 proc., a w skali kwartału o 4,1 proc. Zdecydowaną większość stanowiły wpływy z usług mobilnych, które wyniosły 1,528 mld zł, o 4,4 proc. więcej niż kwartał wcześniej, a o 5 proc. mniej niż rok wcześniej.
Natomiast pozostałe przychody spółki, głównie z usług stacjonarnych i ICT, osiągnęły wartość 110 mln zł, wobec tylko 12 mln zł rok wcześniej. Operator tłumaczy to wzrostem sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych dla klientów biznesowych o około 73 proc. w porównaniu do wyników uzyskanych przez spółki przed zakończoną w połowie br. integracją T-Mobile Polska i GTS Poland.
W trzecim kwartale br. EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a marża EBITDA - 42,1 proc., po wzroście o 3,6 pkt proc. w skali roku.
- Na wyniki finansowe T-Mobile Polska pozytywny wpływ cały czas wywiera zakończona z sukcesem integracja z GTS Poland. Uzyskane w trzecim kwartale rezultaty stanowią silną podstawę dla zmian, które będą systematycznie wdrażane przez spółkę - komentuje Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.
Sawicki zarządza spółką od czerwca br., a niedługo potem nastąpiły kolejne roszady w jej kierownictwie: na stanowisku dyrektora departamentu komunikacji rynkowej Pawła Szarkowskiego zastąpiła Katarzyna Grzywaczewska, a członkiem zarządu i dyrektorem ds. rynku prywatnego od grudnia będzie Elżbieta Wójcik.
Na koniec września br. T-Mobile Polska miał 15,696 mln klientów, o 32 tys. mniej niż rok wcześniej (to spadek o 0,2 proc.). Przy czym o ile liczba abonentów zmalała w skali roku o 251 tys., o tyle użytkowników ofert prepaid przybyło 219 tys.
- Zmieniamy sposób w jaki się komunikujemy, likwidujemy bariery w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych, jak również transformujemy procesy wewnętrzne. Te wszystkie działania mają nam pomóc w odwróceniu trendów związanych z pozyskiwaniem przez spółkę nowych klientów z rynku - zapowiada Adam Sawicki.
Pod koniec października T-Mobile zmienił standardy obsługi klientów biznesowych i wprowadził nowe usługi dla stałych abonentów oraz zaczął cykl muzycznych reklam z Tomaszem Kotem.
Duże nowości w ofercie operatora pojawiły się wiosną br.: taryfy Jump Family w T-Mobile oraz pakiety Smart w Heyah.

Wskaźnik ARPU (średnie miesięczne wpływy od każdego klienta) dla abonentów wyniósł w minionym kwartale 47 zł, o 4,4 proc. więcej niż kwartał wcześniej, a dla użytkowników usług prepaid - 7 zł, o 16,7 proc. więcej. ARPU dla wszystkich klientów T-Mobile wzrosło w skali kwartału o 4,3 proc., do 24 zł.
Newsletter





Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z wyższymi wpływami, EBITDA i ARPU. Mniej abonentów, więcej klientów prepaid