Będzie podwyżka cen reklam w Polskim Radiu
Na wrzesień zaplanowano podwyżkę cen reklam w stacjach Polskiego Radia – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Korekta ma być niewielka.
Według danych cennikowych Kantar Media (bez rabatów) w pierwszej połowie br. wzrosły rok do roku wpływy reklamowe Programu I Polskiego Radia, a spadły - Programu III. Jedynka zwiększyła je z 134,3 mln zł do 151,8 mln zł, a w Trójce zmalały z 116,7 mln zł do 103,4 mln zł.
Małgorzata Cegielska, dyrektorka Agencji Reklamy Polskiego Radia, zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że łączne przychody reklamowe nadawcy zwiększyły się o 23 proc.
– Mamy wzrosty słuchalności w atrakcyjnych grupach celowych, co przekłada się oczywiście na zainteresowanie naszą ofertą reklamową i sponsorską. Bardzo się z tego cieszymy, bo szczególnie w Trójce nastąpiła zmiana struktury słuchacza – mówi.
Kilkuprocentowa korekta
Na wrzesień zaplanowano podwyżkę cen reklam w stacjach Polskiego Radia. – Będzie to jednak niewielka korekta, zaledwie kilku procent, przy najbardziej obleganych pasmach – zapowiada Małgorzata Cegielska, nie zdradzając jednak jeszcze konkretnych liczb.
Przypomnijmy: ostatnia podwyżka cen reklam w Polskim Radiu miała miejsce na początku tego roku. W Trójce ceny te wzrosły na poziomie 6,4 proc. w paśmie 6.00–22.00.
Korekcie poddano również cennik pakietu Trójka24, a oferta pakietu Trójwymiar PR została rozszerzona o Czwórkę. Teraz w skład tego pakietu wchodzą cztery stacje: Jedynka, Trójka, Polskie Radio 24 oraz Czwórka.
Wiosną 2024 roku Agencja Reklamy Polskiego Radia zdecydowała, że obniża ceny reklam w Trójce o 60 proc. Początkowo miały obowiązywać do końca sierpnia, ale przedłużono je do końca roku. W ten sposób stacja chciała konkurować o budżety komercyjne - dzięki temu zabiegowi wielu klientów wróciło z reklamami do Trójki. Wcześniej, w 2023 roku, blisko 70 proc. sprzedaży reklam stanowiły Spółki Skarbu Państwa lub inne agendy państwa.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Będzie podwyżka cen reklam w Polskim Radiu