Telewizja on-demand coraz popularniejsza
Brytyjczycy gwałtownie zmieniają swoje podejście do sposobu oglądania telewizji.
W ciągu dwunastu miesięcy ubiegłego roku odsetek mieszkańców Wielkiej Brytanii oglądających programy telewizyjne przez internet w trybie on-demand zwiększył się z 8 do 17 procent - informuje serwis Brand Republic, powołując się na raport regulatora brytyjskiego rynku medialnego Ofcom.
Co więcej, 32 procent brytyjskich użytkowników internetu oglądało w ubiegłym roku klipy wideo w sieci, w porównaniu do 21 procent w roku 2006. W samym serwisie YouTube treści wideo oglądało w kwietniu bieżącego roku 9 milionów internautów, czyli prawie o 50 procent więcej niż rok wcześniej.
Z kolei liczba osób słuchających radia przez internet wyniosła w maju 14,5 miliona wobec 12 milionów w listopadzie 2007 (wzrost o 21 procent).
Z raportu Ofcom wynika również, że na koniec zeszłego roku blisko 6 milionów brytyjskich gospodarstw domowych (o 53 procent więcej niż w 2006 r.) posiadało urządzenie DVR (digital video recorder), a 88 procent z nich przewijało dzięki nim reklamy.
W ubiegłym roku Brytyjczycy przeznaczali średnio 7 godzin i 9 minut dziennie na oglądanie telewizji, słuchanie radia, surfowanie po internecie oraz korzystanie z telefonów komórkowych i stacjonarnych. Ponad połowa respondentów pytanych o to, którego medium brakowałoby im najbardziej, wskazała na telewizję.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Telewizja on-demand coraz popularniejsza