2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”
Relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi śledziło na głównych antenach Telewizji Polskiej 2 mln widzów, o 500 tys. więcej niż oglądało imprezę w Vancouver cztery lata temu. Spadły za to wpływy reklamowe. - TVP na igrzyskach straciła, ale mniej niż zakładano - nieoficjalnie usłyszeliśmy w spółce.
Transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich 2014 w Rosji pokazywały Jedynka, Dwójka oraz TVP Sport i TVP Info. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, największą oglądalność relacje z Soczi gromadziły na antenie TVP1, gdzie ich średnia widownia wyniosła 2,5 mln osób. Przełożyło się to na 27,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 25,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W TVP2 sportowa impreza gromadziła przed telewizorami 1,54 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 16,28 proc. oraz 14,09 proc. udziału. Średnia widownia transmisji z Soczi na obu ogólnopolskich antenach kształtowała się na poziomie 2 mln oglądających. Przełożyło się to na 21,72 proc. udziału w grupie 4+ oraz 19,55 proc. w 16-49. To więcej niż cztery lata temu w przy transmisjach z igrzysk w Vancouver, gdy widownia wyniosła 1,49 mln osób. Wówczas jednak główne kanały TVP miały większe udziały w rynku - wynosiły one odpowiednio 24,60 proc. i 22,51 proc.
Wybrane transmisje z Soczi, np. kwalifikacje w skokach narciarskich, pokazywała informacyjna stacja TVP Info. Tam zawody śledziło 482 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 3,98 proc. i 1,97 proc. Całą ramówkę igrzyskom podporządkował kanał TVP Sport, gdzie transmisje i retransmisje z imprezy przyciągały średnio 101 tys. osób (udział wynosił odpowiednio 1,15 proc. i 1,37 proc.).
Igrzyska olimpijskie w Soczi | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 2 504 264 | 27,89% | 25,64% |
TVP2 | 1 542 598 | 16,28% | 14,09% |
Średnia | 2 005 548 | 21,72% | 19,55% |
Wirtualnemedia.pl | |||
TVP INFO | 481 756 | 3,98% | 1,97% |
TVP Sport | 101 048 | 1,15% | 1,37% |
Spośród relacji z igrzysk zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził konkurs skoków narciarskich na dużej skoczni, podczas którego Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Zawody pokazane 15 lutego br. w TVP1 przyciągnęły przed ekrany średnio 10,44 mln oglądających. Drugie miejsce z oglądalnością 9,5 mln widzów zajęła pokazana w Jedynce ceremonia kwiatowa po pierwszym konkursie w skokach z 9 lutego br., gdy również Stoch był najlepszy. Sam konkurs uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 9,41 mln osób. Aż 9 na 10 topowych transmisji z Soczi pokazała TVP1. Z kolei w TVP Sport największą widownię zgromadziły zawody mężczyzn w skeletonie, które 15 lutego br., śledziło 382 tys. osób.
Top 10 transmisji z TVP1 i TVP2 | Wszyscy 4+ | ||||
Pozycja | Stacja | Data | Godz. | AMR | SHR % |
SKOKI NARCIARSKIE M | TVP1 | 15-02-2014 | 18:43:55 | 10 444 093 | 59,29% |
CEREMONIA KWIATOWA | TVP1 | 09-02-2014 | 20:28:35 | 9 502 684 | 50,81% |
SKOKI NARCIARSKIE M | TVP1 | 09-02-2014 | 18:28:45 | 9 408 520 | 52,74% |
CEREMONIA KWIATOWA | TVP1 | 15-02-2014 | 20:52:28 | 8 617 047 | 47,83% |
SKOKI NARCIARSKIE M KONKURS DRUZYNOWY | TVP1 | 17-02-2014 | 18:13:47 | 8 581 030 | 51,74% |
CEREMONIA OTWARCIA | TVP1 | 07-02-2014 | 16:35:28 | 6 702 313 | 45,14% |
SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE | TVP1 | 08-02-2014 | 17:28:53 | 5 918 529 | 41,23% |
CEREMONIA MEDALOWA | TVP2 | 16-02-2014 | 17:52:35 | 5 482 878 | 34,09% |
SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE | TVP1 | 14-02-2014 | 18:28:28 | 4 814 972 | 32,82% |
SANECZKARSTWO M | TVP1 | 09-02-2014 | 17:42:58 | 4 352 414 | 29,34% |
Top 5 transmisji z TVP Sport | Wszyscy 4+ | ||||
Pozycja | Stacja | Data | Godz. | AMR | SHR % |
SKELETON M | TVP Sport | 15-02-2014 | 17:09:35 | 381 918 | 2,71% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE K | TVP Sport | 09-02-2014 | 12:29:02 | 376 451 | 3,32% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE K | TVP Sport | 09-02-2014 | 13:31:06 | 362 321 | 2,93% |
CEREMONIA OTWARCIA | TVP Sport | 07-02-2014 | 16:05:03 | 277 791 | 1,87% |
LYZWIARSTWO SZYBKIE M | TVP Sport | 21-02-2014 | 16:10:31 | 270 592 | 2,79% |
Z kolei portal sport.tvp.pl, który emitował to co pokazywały anteny TVP i dodatkowo oferował aż 15 kanałów olimpijskich, odnotował dotąd w lutym br. blisko 5,5 mln odsłon materiałów wideo przy liczbie prawie 2 mln unikalnych użytkowników. Wśród najpopularniejszych treści wideo oglądanych na komputerach i urządzeniach mobilnych były: materiał „Zbigniew Bródka - złoty strażak w stanie gotowości”, który zanotował ponad 202 tys. odsłon; transmisja z konkursu indywidualnego na dużej skoczni (prawie 151 tys.) i „Reakcja Małysza na złoty skok Stocha” (ponad 147 tys., dane własne TVP).
Łączne wpływy z reklam nadanych przy relacjach z igrzysk w Soczi w TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły 27,8 mln zł. To mniej niż cztery lata temu, gdy wpływy reklamowe tych trzech anten przy relacjach z Vancouver plasowały się na poziomie 33,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Z wyników oglądalności igrzysk w Soczi jesteśmy bardzo zadowoleni - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy Telewizji Polskiej. Stacja o bilansie finansowym imprezy ma poinformować w najbliższych dniach. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że TVP była stratna na pokazywaniu igrzysk, ale mniej niż zakładano. - Nie było możliwości, by na na takiej imprezie zarobić - usłyszeliśmy w TVP.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów igrzysk w Soczi. “Mniejsza strata niż zakładano”