Al Jazeera kupuje od HBO Polska
Dokument 'Śląski interes' (Silesia Strips) HBO Polska znalazł kupców na zachodzie. Al Jazeera zainteresowana 'Śmiercią z ludzką twarzą'.
W dziesięcioletniej historii targów MIPDOC w Cannes - forum projekcji, sprzedaży i komunikacji w dziedzinie filmów dokumentalnych w ramach kanneńskich MIPTV, polski HBO wystawia po raz pierwszy i odnosi duży sukces.
„Śląski interes” został zgłoszony do tzw. wideoteki, gdzie na MIPDOC jest ponad 1300 filmów. Okazało się, że ponad 30 różnych przedstawicieli zainteresowało się naszym produktem, przedstawicieli z bardzo ciekawych rynków jak Szwecja, Niemcy, Włochy, Francja, Japonia” – powiedziała portlaowi Wirtualnemedia.pl Anna Skonieczna, Dyrektor ds. Produkcji Telewizyjnej i Filmowej HBO.
HBO ma kilka własnych produkcji dokumentalnych. Właśnie jest na etapie ich sprzedaży. Dystrybucją zajmuje się samodzielnie.
„Wracamy do biura i uskuteczniamy oferty. W gąszczu międzynarodowych produktów, nie spodziewaliśmy się takiego odbioru w Cannes” – mówi Skonieczna.
„Śląski interes” Michała Rogalskiego skupia się na handlu żywym towarem. Jesteśmy świadkami wyszukiwania pochodzących ze Śląska młodych kobiet i wywożenia ich do zachodnich agencji towarzyskich. Obserwujemy, jak pozbawione perspektyw dziewczyny wychowane w tradycyjnym polskim środowisku, radzą sobie w zdeprawowanej rzeczywistości.
„Al Jazeera - arabska stacja telewizyjna z siedzibą w Katarze z kolei zainteresowana jest „Śmiercią z ludzką twarzą” Marcina Koszałki, w oryginale User Friendly Death” – mówi nam Krzysztof Rak, szef projektu dokumentalnego HBO.
Koszałka to jeden z najbardziej utalentowanych i kontrowersyjnych polskich dokumentalistów młodego pokolenia, autor słynnego dokumentu „Takiego pięknego syna urodziłam”, gdzie na przykładzie własnej rodziny, ukazuje piekło codziennego życia rodzinnego, zdobywca m.in. nagrody głównej Złote Lwy festiwalu filmowego w Gdyni za zdjęcia do filmu „Pręgi” w reżyseria Magdaleny Piekorz.
Tragikomiczna opowieść „Śmierć z ludzką twarzą” pokazuje biznes pogrzebowy, z jednej strony konwencjonalny polski z drugiej krematoryjny czeski.
„Surowa opowieść o ostatniej drodze życia każdego człowieka,4 demaskujące tak na prawdę różnice kulturowe, gdzie u Czechów palenie ciał to norma, a u nas to ciągle temat tabu” – dodaje.
MIPDOC 2007 to 26 tyś. projekcji filmów dokumentalnych, 680 zarejestrowanych uczestników z 61 państw i 380 kupujących.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Al Jazeera kupuje od HBO Polska