Diesel w USA chce ochrony przed wierzycielami. Wpływy zmalały o połowę, firma planuje zamknąć część sklepów
Firma odzieżowa Diesel w Stanach Zjednoczonych, która należy do włoskiego producenta odzieży jeansowej złożyła w sądzie w Delaware wniosek o ochronę przed wierzycielami. Ma problemy finansowe i chce wdrożyć plan restrukturyzacji.
Firma przyznaje, że nie jest w stanie utrzymać obecnego modelu biznesowego, bo jej sytuacja finansowa na rynku amerykańskim jest fatalna. Wpływy sprzedażowe w ub.r. spadły o 53 proc., do 104 mln dolarów. Diesel jako jeden z powodów wskazuje m.in. sprzedaż w USA podrobionej odzieży.
Mark Samson, główny inspektor ds. restrukturyzacji zdradził, że amerykański oddział Diesla nie chce zamknąć firmy, ale planuje zlikwidować część z 28 istniejących sklepów. Plan restrukturyzacji obejmuje m.in. uruchomienie nowych kanałów sprzedaży oraz skupienie się na tych sklepach, które mają najwyższe obroty.
Aktywa Diesla w USA warte są od 50 do 100 mln dolarów, a zobowiązania firmy wynoszą od 10 do 50 mln dolarów.
Diesel w USA istnieje od 1995 roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: