Disco polo podbija telewizję - Polo TV liderem kanałów muzycznych
W lutym 2013 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Viva Polska straciła najwięcej i spadła na ostatnią pozycję podium, zaś najwięcej zyskał kanał iTV.
Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w lutym 2013 roku wyniósł 0,59 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 161,3 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce trzecie.
Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 153,4 proc. i ostatecznie wyniósł on 0,41 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.
Dopiero na ostatnią lokatę podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w lutym br. zmniejszył się o 30,7 proc. do 0,32 proc. - był to jednocześnie największy spadek wśród kanałów muzycznych.
Z kolei największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał iTV, zajmujący miejsce piąte. Jego udział poszedł do góry o 165,2 proc. i wyniósł 0,18 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 42,1 proc. wyniósł 0,10 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to niespełna 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.
| luty | wszyscy 4+ | |||
| 2012 | 2013 | |||
| Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
| Polo TV | 15 625 | 0,225 | 40 907 | 0,588 |
| Eska TV | 11 345 | 0,163 | 28 724 | 0,413 |
| VIVA Polska | 32 407 | 0,466 | 22 496 | 0,323 |
| 4fun.tv | 17 710 | 0,255 | 19 907 | 0,286 |
| ITV | 4 825 | 0,069 | 12 763 | 0,183 |
| TV.DISCO | - | - | 6 083 | 0,087 |
| VH 1 | 2 105 | 0,030 | 2 717 | 0,039 |
| Kino Polska Muzyka | 1 819 | 0,026 | 1 363 | 0,020 |
| Rebel.tv | 1 241 | 0,018 | 1 243 | 0,018 |
| Wirtualnemedia.pl | ||||
| MTV Polska | 11 423 | 0,164 | 6 618 | 0,095 |
| AXN Spin | - | - | 655 | 0,009 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 108,4 proc. do poziomu 1,19 proc. Z pozycji lidera na drugą pozycję spadła Viva Polska (1,09 proc. udziału, spadek o 8,4 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do Polo TV, które rok temu było czwarte (1,05 proc., + 108,5 proc.).
Również i w tej grupie wiekowej największym wzrostem średniego udziału (aż o 229,2 proc. do poziomu 0,32 proc.) pochwalić się mógł kanał ITV. Z kolei najwięcej stracił VH 1 - było to 13,5 proc. Jego udział wyniósł 0,06 proc.
| luty | wszyscy 13-29 | |||
| 2012 | 2013 | |||
| Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
| Eska TV | 5 837 | 0,569 | 11 132 | 1,186 |
| VIVA Polska | 12 193 | 1,189 | 10 224 | 1,089 |
| Polo TV | 5 154 | 0,503 | 9 846 | 1,049 |
| 4fun.tv | 8 660 | 0,844 | 7 710 | 0,821 |
| ITV | 980 | 0,096 | 2 963 | 0,316 |
| TV.DISCO | - | - | 1 614 | 0,172 |
| VH 1 | 757 | 0,074 | 599 | 0,064 |
| Rebel.tv | 257 | 0,025 | 229 | 0,024 |
| Kino Polska Muzyka | 101 | 0,010 | 174 | 0,019 |
| Wirtualnemedia.pl | ||||
| MTV Polska | 5 087 | 0,496 | 2 961 | 0,315 |
| AXN Spin | - | - | 193 | 0,021 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w lutym 2013 roku był program „Lista przebojów”, który na antenie Polo TV obejrzało 184 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż siedem miejsc. Dwie lokaty przypadły programom z Eski TV, a jedna - z Vivy Polski.
| Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
| Program | Stacja | AMR | SHR % |
| LISTA PRZEBOJOW /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 184 021 | 1,32 |
| CO SIE SLUCHA /PROG.MUZ.POL./ | Eska TV | 181 069 | 2,26 |
| DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ | Polo TV | 176 522 | 1,40 |
| WEEKEND Z KIM WILDE /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 172 060 | 1,94 |
| WEEKEND Z GWIAZDAMI LAT 80-TYCH | Polo TV | 171 434 | 1,53 |
| ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ | Eska TV | 156 463 | 2,15 |
| KARNAWALOWA GALA DISCO POLO | Polo TV | 144 095 | 0,91 |
| DISCO STAR /MAG.MUZ./ | Polo TV | 144 037 | 0,91 |
| FEAR FACTOR | VIVA Polska | 142 054 | 1,44 |
| DISCO RELAX | Polo TV | 140 518 | 1,47 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: Disco polo podbija telewizję - Polo TV liderem kanałów muzycznych
Przecież to kanały muzyczne!!!A nie gówna!!!
To tak jak by np. Kanał dzieciecy były pornosy lub w filmowym była muzyka...
ZNISZCIE VIVE MTV VIVE!!!
DISCO POLO JAK POWYZSZY KOMENTARZ TO NIE JEST DZIADOSTWO,TO JEST MUZYKA TAKA JAK INNE!!!A NA PEWNO LEPSZA OD BZDUR GWIAZDEK JAK RHIANNY I INNYCH...oczywiscie sa wyjatki niektóre utwory disco co są gownem ale nie wszystkie...!!!