Discovery zapowiada globalną strategię programową: 17 lokalnych serii i 200 godzin polskiej produkcji
W 2017 roku Discovery Polska wyprodukować ma ponad 200 godzin lokalnych produkcji dla Discovery Channel i TLC. Inwestycja w polski kontent jest wpisana w globalne plany programowe Discovery. - Naszym wyzwaniem jest ciągłe przedstawianie fascynujących historii i nowych postaci, które można określić mianem „nie znasz ich, ale nigdy ich już nie zapomnisz” - tłumaczy Rich Ross, group president Discovery Channel, Animal Planet i Discovery Science.
W kolejnych sezonach widzowie Discovery Channel obejrzą nowe serie dokumentalne, kontynuacje programów znanych z poprzednich lat oraz seriale fabularne, które odzwierciedlają różnorodność i kreatywność oferty dokumentalnej nadawcy. Strategię programową przedstawili Rich Ross i Marcin Ziółek, a spotkanie z dziennikarzami poprowadziła Agata Młynarska (szefowa TLC Polska).
- Na rynku są obecnie dostępne najróżniejsze kanały i programy, jednak Discovery jest wciąż na topie, wciąż znane z oferowania programów najwyższej jakości. Naszym wyzwaniem jest to, żeby ciągle przedstawiać nowe, fascynujące historie, a także nowe postacie. Każdego roku jest około dwudziestu takich nowych programów. Postacie, które przedstawiamy, określić można mianem „nie znasz ich, ale nigdy ich już nie zapomnisz” - tłumaczy Rich Ross, group president Discovery Channel, Animal Planet i Discovery Science.
Wśród nowych propozycji na 2017 rok znalazły się między innymi film dokumentalny „Cooper’s Treasure”, opisujący przygody związane z poszukiwaniami skarbów, oraz „Mosquito” - program uświadamiający całemu światu potrzebę przeciwdziałania coraz poważniejszemu zagrożeniu dla ludzkości ze strony komarów.
Koncern zamierza dalej kontynuować inwestycję w polski kontent, bo - jak widać po wynikach oglądalności - lokalne produkcje przyciągają uwagę widzów. Discovery Channel emituje m.in. „Złomowisko PL” i „Przystanek Bieszczady”, a w TLC można oglądać m.in. „Jazdę po polsku”, „Kuchenne triki” czy „Zmianę pełną parą”.
W 2017 roku Discovery Polska wyprodukuje ponad 200 godzin lokalnych produkcji. To znacznie więcej niż w latach poprzednich. Nadawca planuje realizację ośmiu polskich serii dla Discovery Channel, w tym kontynuacje „Złomowiska PL” i „Przystanku Bieszczady” oraz całkiem nowe produkcje, o których Discovery na razie nie informuje. Widzowie TLC obejrzą dziewięć lokalnych produkcji, w tym wiosenne premiery przygotowane przez Agatę Młynarską.
Discovery Polska jest także zadowolone ze współpracy z Canal+ przy Canal + Discovery i już przygotowuje kolejne programy dedykowane na antenę tej stacji premium.
- Polskie produkcje są uzupełnieniem ramówki Discovery Channel. Polski widz jest wymagający - jak każdy widz na rynku lokalnym chciałby mieć tzw. lokal touch, czyli spojrzenie wielkiego gracza medialnego na ich lokalne problemy. Skorzystaliśmy z doświadczenia Discovery, jakość ich dokumentów przenieśliśmy na rynek polski. Znajdujemy takie postacie, których „nie znacie, ale nigdy już nie zapomnicie”. Znajdujemy ich w Polsce, tworzą tutaj takie niezapomniane historie - np. na „Złomowisku PL” czy „Przystanku Bieszczady” - opisuje Marcin Ziółek, local production team leader w Discovery Polska.
Discovery Networks zauważa także rosnącą popularność programów kryminalnych. Dlatego Discovery Channel zaprezentuje w tym roku dwie nowe produkcje, które pokażą losy dwóch słynnych kryminalistów minionego stulecia. Będą to: „Escobar’s Millions” na temat ukrytego skarbu kolumbijskiego barona narkotykowego Pablo Escobara, a także serial fabularny „Manhunt: Unabomber”, który opowiada historię ujęcia Teda Kaczynskiego przez agenta FBI Jima „Fitza” Fitzgeralda, dzięki przełomowym rozwiązaniom z dziedziny lingwistyki kryminalistycznej.
- Od ponad 30 lat Discovery Channel należy do czołówki kanałów dokumentalnych, a dzięki niemu widzowie mogą podglądać życie bohaterów z krwi i kości, nietuzinkowych osobowości, które są dla nas inspiracją i rozbudzają naszą wyobraźnię. W 2017 roku jeszcze bardziej rozszerzymy naszą ofertę programową, wprowadzając innowacyjne formaty oraz wydarzenia programowe, które zaangażują widzów na niespotykaną wcześniej skalę. Jednocześnie nie zapomnimy o naszych oddanych fanach, dostarczając im jeszcze więcej godzin ich ulubionych programów - zapowiada Rich Ross.
Wśród programów motoryzacyjnych dla widzów przygotowano nowe serie takie jak „Garage Rehab” oraz kontynuacje znanych programów - „Auto-Reaktywacja” czy „Niechciani w Gas Monkey”.
W letniej ramówce Discovery Channel powróci „Shark Week”, który obchodzi w tym roku swoje 29. urodziny. Widzowie obejrzą także kolejną serię „Nagiego instynktu przetrwania” i zupełnie nowy reality, będący jej spin-offem, tj. „Nagi instynkt przetrwania: Elita”. Nadawca przygotował na lato także „Najniebezpieczniejszy zawód świata”.
W czerwcu br. Discovery zaprezentuje nową serię zatytułowaną „Parker na złotym szlaku”, w której Parker Schnabel udaje się w niebezpieczną podróż śladami przodków ze swojego rodzinnego domu na Alasce, leżącego nad legendarną złotonośną rzeką Klondike. Na początku 2018 roku stacja pokaże ósmy sezon popularnego programu „Gorączka złota”.
- „Gorączka złota” cieszy się ogromną popularnością wśród widzów z całego świata i niezmiennie należy do najczęściej oglądanych programów w naszej ramówce. Wszystko dzięki autentycznym bohaterom i pasjonującym historiom, które opowiadają. Ze względu na fascynującą tematykę oraz realny element zagrożenia i intrygi „Cooper’s Treasure”, „Manhunt: The Unabomber” i „Escobar’s Millions” znakomicie wpisują się w ofertę Discovery Channel i niezmiernie cieszymy się, że będziemy mogli już niebawem pokazać je naszym widzom - podkreśla Rich Ross.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Discovery zapowiada globalną strategię programową: 17 lokalnych serii i 200 godzin polskiej produkcji