Rynek wearables w I kw. w górę. Na czele Apple i Xiaomi
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na świecie sprzedanych zostało 20,5 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej Canalys.

Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w I kwartale 2018 r. zwiększyła się o 35 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r., do poziomu 20,5 miliona sztuk.
80 proc. przychodu ze sprzedaży wearables wygenerowały smartwatche. To o 6 pkt. proc. większy odsetek niż rok wcześniej. Biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych urządzeń, inteligentne zegarki miały 43 proc. udziału.
Liderem całego rynku była w I kwartale br. firma Apple, która sprzedała 3,8 miliona zegarków Apple Watch. Tuż za koncernem z Cupertino znalazła się chińska firma Xiaomi, która sprzedała 3,7 miliona swoich urządzeń (90 proc. z nich stanowiły opaski Mi Band).
Top 5 uzupełniły firmy Fitbit, Garmin i Huawei. Garmin był jednocześnie drugim największym po Apple dostawcą smartwatchów, sprzedając 1 milion zegarków w ostatnim kwartale.
Dołącz do dyskusji: Rynek wearables w I kw. w górę. Na czele Apple i Xiaomi