News24 obsługiwany reklamowo przez TVN Media. Stopniowo trafia do sieci kablowych
Nadająca od początku marca stacja News24 (Astro) podpisała umowę z TVN Media na obsługę reklamową - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Kanał trafił też do portfolio WP Pilota, CDA TV i kilkudziesięciu niewielkich kablówek. - Kolejne umowy z dużymi operatorami będą podpisywane na dniach - zapewnia w rozmowie z nami Ryszard Krajewski, prezes Astro.
News 24 technicznie ruszył na początku lutego. Technicznie – bo żeby pojawił się w kablówkach, trzeba podpisać umowy z każdą z nich. - Mam teraz przed sobą na stole blisko sto dogadanych umów z małymi kablówkami, ale żadnej jeszcze nie podpisuję - mówił nam kilka tygodni temu Ryszard Krajewski, prezes spółki Astro, która jest nadawcą stacji.
Przeszkodą do finalizacji umów było m.in. to, że News24 nie miał podpisanej umowy z Nielsen Audience Measurment. Monitorowanie stacji przez Nielsena miało dać reklamodawcom wgląd w realne zasięgi nowej stacji.
Jest już umowa z Nielsenem
Jak się dowiadujemy - News24 podpisał już umowę z firmą Nielsen Audience Measurment; stacja objęta jest więc monitoringiem oglądalności. Wskutek tego mogła wykonać kolejne kroki: podpisywać umowy z kablówkami i podjąć współpracę z reklamowym brokerem. - Trafiamy już do mniejszych kablówek, dzisiaj podpisałem 50 nowych umów na kolejne telewizje. Jeszcze w tym tygodniu Delegata (zajmująca się dystrybucją kanału - przyp. red.) ma sfinalizować umowy z kilkoma dużymi operatorami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, prezes Astro, dodając: - „Po słowie" jesteśmy już z wszystkimi, pozostają formalności do dopełnienia.
Nadawca News24 ma też podpisaną drugą ważną umowę: z TVN Media na obsługę reklamową - informację taką potwierdził nam Ryszard Krajewski. - W tej chwili jesteśmy obecni na wizji przez większą część doby. Sukcesywnie będziemy pojawiali się w coraz większej ilości kablówek - zapewnia prezes Astro. W ostatnich dniach telewizja pojawiła się w portfolio WP Pilota (Wirtualna Polska), ale także w CDA TV i w pomniejszych kablówkach, m.in. Softnet, Sat Film czy Bart-Sat.
Dystrybutorem treści kanału News24 jest firma Delegata, która wcześniej wprowadzała na rynek między innymi takie polskie kanały jak: ESKA.TV, POLO.TV, Fokus.TV, Vox Music.TV, Hip Hop.TV, Nova.TV, 8TV, Metro.TV, WP.TV.
Praca nad kanałem trwała 18 miesięcy
Spółka Astro nad kanałem News24 pracowała półtora roku. Wiosną 2020 roku firma zapowiadała, że prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami, a nowy kanał, emitowany także w internecie, będzie stacją informacyjną wolną od polityki.
W maju ub.r. redakcja News24 zaczęła już stałą pracę, jej celem w pierwszych miesiącach było „zgromadzenie możliwie największego archiwum z materiałami wideo, które jest niezbędne w pracy stacji informacyjnych”. Start stacji zapowiadano na początek września. W połowie września Astro tłumaczyło, że przyczyną jest to, że w KRS nadal nie zarejestrowano zmian w spółce News12.
Emisja: 16 godzin na dobę
W związku z atakiem Rosji na Ukrainę, 25 lutego przed południem kanał News24 udostępnił swoją emisję testową na fanpage’u facebookowym. Na dobre kanał zaczął nadawać 1 marca od godz. 7:00. Widzów przywitali wówczas prowadzący poranne pasmo Magdalena Rataj i Jacek Zimnik.
Teraz kanał nadaje w wymiarze 16-godzinnym. Docelowo obowiązywać mają cztery pasma (częściowo już są na antenie). Pomiędzy godziną 7:00 – 10:00 – poranne pasmo o nazwie „Wstawaj, szkoda dnia”. Od 10:00 – 16:00 na antenie gości z kolei „Pasmo dnia” z najświeższymi informacjami, reporterskimi relacjami, komentarzami. Od 16:00 – 19:00 widzowie oglądać mogą magazyn „Halo, tu Polska”, zaś po 19:00 – autorską audycję Marcina Antosiewicza.
Firma Astro, od lat produkująca teleturniej „Familiada” i nadająca kanał E-Sport TV, a od niedawna także News24, w czwartym kwartale ub.r. zanotowała spadek przychodów z 1,14 do 1,12 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 281,7 do 28,7 tys. zł. Spółka zapowiada m.in. uruchomienie serwisu internetowego News24.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: News24 obsługiwany reklamowo przez TVN Media. Stopniowo trafia do sieci kablowych