Koniec „Dzień dobry Polsko”. Program po roku znika z ramówki TVP1
Wiosną program poranny „Dzień dobry Polsko” nie wróci już do ramówki TVP1 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Decyzję podjął prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. Oznacza to, że po roku program spada z anteny Jedynki. - „Dzień dobry Polsko” jest „błogosławioną ofiarą” sukcesu „Pytania na śniadanie”, które ostatnio bardzo urosło i nawet w Nielsenie regularnie wygrywa z „Dzień dobry TVN”. Będzie większy nacisk na poranne pasmo lifestylowe Dwójki - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Kurski.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, wprowadzone jesienią ub.r. zmiany w formule „Dzień dobry Polsko” nie przyniosły oczekiwanych wzrostów oglądalności TVP1 w paśmie 6.00-8.00, dlatego Telewizja Polska zdecydowała się zakończyć realizację programu.
Portal Wirtualnemedia.pl ustalił, że decyzję o zakończeniu produkcji porannego programu na żywo w TVP1 podjął prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. - Przekonały mnie argumenty za tym, że TVP1 w paśmie porannym jest „błogosławioną ofiarą” sukcesu „Pytania na śniadanie” w Dwójce, które ostatnio bardzo urosło i nawet w Nielsenie regularnie wygrywa z „Dzień dobry TVN”, oraz „Poranka Info” w TVP Info. Trudno było osiągnąć w tym samym czasie sukces pasma porannego w TVP1. Z badań wynika, że między godz. 6.00 a 8.00 w Jedynce nie ma widza, dla którego warto inwestować tak duże pieniądze w realizowany na żywo format codzienny. Wobec czego kładziemy większy nacisk na „PnŚ” jako nasze sztandarowe poranne pasmo lifestylowe - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes TVP.
Jacek Kurski dodaje, że zmieniły się pory wstawania Polaków i szykowania się do wyjścia do pracy. - Bardzo często praca rozpoczyna się o godz. 8.00 lub 9.00, a nie jak kiedyś - o 6.00 czy 6.30. Program „Dzień dobry Polsko” nie był w stanie tego udźwignąć - wyjaśnia.
Kiedy TVP1 zakończy emisję odcinków? Prawdopodobnie już za dwa tygodnie - od poniedziałku 12 lutego w miejsce „Dzień dobry Polsko” trafią transmisje i relacje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2018 w Pjongczangu. W marcu morning-show ma nie wrócić już na antenę Jedynki.
Morning-show „Dzień dobry Polsko” w ramówce Jedynki był obecny od 27 lutego ub.r. (od godz. 5.55 do 8.00). Pierwszymi prowadzącymi porannego pasma byli dziennikarze m.in. Anna Popek, Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Katarzyna Burzyńska oraz wybrani w castingu aktorzy m.in. Anna Lucińska i Krystian Kukułka. Produkcją odcinków pierwszego sezonu wiosną 2017 roku zajmowała się firma Lulu Production, a od września ub.r. wydawanie i realizację pasma przejęła Telewizja Polska.
Audycja wróciła na antenę po wakacyjnej przerwie z całkiem nowym składem prowadzących - to twarze związane z TVP: Justyna Śliwowska i Adam Giza, Anna Wojtkowiak i Karol Gnat, a także Sylwia Dekiert i Rafał Patyra. Pojawiają się oni na antenie naprzemiennie, a rozmowy z gośćmi odbywają się przy stole, bez przemieszczania się prowadzących w studiu.
Oprócz znacznego odchudzenia składu prowadzących, TVP1 wprowadziła jesienią zmiany w formule „DDP”: zrezygnowano z części lifestylowej i poradniczej na rzecz rozmów o bieżących sprawach, nie ma też przeglądów prasy politycznej. Zmienił się również reżyser, którym został Wojciech Klata. Za zmiany w programie odpowiadał wicedyrektor Jedynki Piotr Pałka.
- Jesteśmy jak poranne espresso, a nie cappuccino. Programy śniadaniowe emitowane po godz. 8.00 są do nieco innego widza, takiego, który ma więcej czasu do wyjścia, a nawet spędza poranek w domu. Stąd rozmowy z gośćmi wygodnie osadzonymi w sofach. W studiu „DDP” dominują rozmowy przy stole, jak w studiach newsowych, choć tematycznie lżejsze i bardzo urozmaicone - wyjaśniał w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Piotr Pałka, zastępca dyrektora TVP1.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średnia widownia piętnastu pierwszych odcinków drugiej edycji audycji (pokazanych w okresie od 28 sierpnia do 15 września ub.r.) wyniosła 88 tys. osób. Przełożyło się to na 4,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,49 proc. w grupie 16-59.
Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Koniec „Dzień dobry Polsko”. Program po roku znika z ramówki TVP1