TVP zakończyła nadawanie magazynu religijnego. „To była piękna podróż”
Telewizja Polska wyemitowała ostatni odcinek religijnego magazynu „Rodzinny Ekspres”. - Nasz program dojechał do swojej stacji końcowej. 284. odcinek był jednocześnie ostatnim – podsumował prowadzący program Rafał Patyra. Magazyn nadawany był przez niemal sześć lat na antenie TVP2.
„Rodzinny Ekspres” zadebiutował jesienią 2017 roku, z początku trafiając na antenę TVP1. Z czasem jednak publiczny nadawca przeniósł go do telewizyjnej Dwójki, gdzie nadawany był w niedzielne przedpołudnia, między godz. 11:20 a 11:55.
„To program dla rodzin i o rodzinach, w którym rozmowy z gośćmi przeplatane są felietonami. Audycja pomaga rodzinom w głębszym przeżywaniu istoty rodzinności w duchu chrześcijaństwa. Tematy programu wyznacza samo życie” – tak TVP przedstawiała magazyn, którego prowadzącym był prezenter i dziennikarz Rafał Patyra.
3 czerwca publiczny nadawca wyemitował ostatni odcinek programu. – Wszystko co dobre kiedyś się kończy. „Rodzinny Ekspres” też dojechał do swojej stacji końcowej. 284. odcinek był jednocześnie ostatnim. To był wyjątkowy czas, to była wielka wartość i piękna podróż – mówił na koniec programu Rafał Patyra, zapowiadając jednocześnie, że już niebawem pojawi się w miejscu „Rodzinnego Ekspresu” inny program, jak można wnioskować: o podobnym charakterze. – Do zobaczenia – zakończył prowadzący.
Kontrowersyjny program
O „Rodzinnym Ekspresie” stało się głośno jesienią 2020 roku, gdy TVP zmuszona była usunąć jeden z odcinków magazynu, w którym sugerowano, że kary takie jak spacer z kamieniem u szyi dla kobiety za wszczęcie kłótni można by przywrócić. „ W toku złożonych wyjaśnień, okazało się, że odcinek nr 148 audycji z cyklu „Rodzinny Ekspres” pod tytułem „Nowenna Pompejańska”, nagrywany był 11 września, a kolaudowany 7 października, na długo przed orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji. Treść audycji nie ma zatem żadnego związku z najnowszymi wydarzeniami w kraju" - zapewniał nadawca, nawiązując do przetaczających się przez kraj wówczas protestów Strajku Kobiet.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 7,02 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: TVP zakończyła nadawanie magazynu religijnego. „To była piękna podróż”