Microsoft idzie w ślady Apple
Biorąc przykład z firmy Apple, Microsoft zamierza sprzedawać w internecie muzykę cyfrową bez zabezpieczającej przed kopiowaniem technologii digital rights management (DRM).
Ostatnio Apple dogadał się z wytwórnią nagraniową EMI Group w sprawie sprzedaży utworów bez DRM w sklepie internetowym iTunes.
Wcześniej Microsoft wyrażał pogląd, że technologia DRM jest koniecznością dla firm sprzedających cyfrowe media. Teraz jednak przedstawiciele koncernu z Redmond twierdzą, że od dłuższego czasu prowadzone były rozmowy nie tylko z EMI, ale również innymi wielkimi wytwórniami w sprawie zaoferowania niezabezpieczonej muzyki posiadaczom odtwarzacza muzycznego Zune. A wszystko po to aby zaspokoić oczekiwania klientów.
Premiera odtwarzacza Zune oraz sklepu internetowego Zune Marketplace miała miejsce w listopadzie ubiegłego roku. Była to odpowiedź Microsoftu na iPoda i serwis iTunes firmy Apple. Jak na razie jednak pozycja Apple w tym segmencie jest niezagrożona.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Microsoft idzie w ślady Apple