Netia zgarnęła 50 tys. klientów Neostrady
Bez większej promocji operatorzy internetu zadali poważny cios TP SA.
Netia, która w sześć lat zdobyła ponad 50 tys. klientów, w ciągu miesiąca... niemal podwoiła ich liczbę - podała "Gazeta Wyborcza".
W środę był dzień zero. Skończył się miesiąc, podczas którego można było zrezygnować z Neostrady bez wynoszącej zwykle kilkaset złotych kary za wypowiedzenie umowy i wybrać usługi tańszej konkurencji.
I gigant przez ten miesiąc mocno ucierpiał. TVN podał, że aż 170 tys. abonentów uciekło z TP SA. Spółka i jej konkurenci nie potwierdzają tego - mówią o kilkudziesięciu tysiącach.
- Szacujemy, że z naszych usług zrezygnowało około 30 tys. osób, ale w tym samym czasie zyskaliśmy 60 tys. nowych użytkowników Neostrady - uspokaja rzecznik Grupy TP SA Jacek Kalinowski.
Jak czytamy w "GW" pod naciskiem Anny Streżyńskiej, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej TP SA zgodziła się od 15 lutego rozdzielić internet od usług telefonicznych (użytkownik Neostrady nie musi już mieć dodatkowo telefonu i płacić za co najmniej 50 zł abonamentu). Problem w tym, że rozdzielając usługi, spółka musiała zmienić regulamin. Do chwili wejścia w życie nowego, czyli przez miesiąc, klienci TP SA mogli bez przeszkód rezygnować z jej usług.
Dwaj konkurenci - Netia i GTS Energis - skrzętnie to wykorzystali. Wprowadzili specjalną ofertę dla abonentów TP SA z niższymi, średnio o kilkanaście procent cenami i bez limitów w ściąganiu danych. - W ciągu miesiąca zgłosiło się do nas 46 tys. abonentów TP SA - mówi Jolanta Ciesielska, rzecznik Netii.
- Mamy 200-300 zgłoszeń dziennie i 3 tys. zamówień. Jednak nie reklamujemy się, więc to bardzo dużo. Dlaczego nie dajemy reklam? Nie chcemy znaleźć się w sytuacji Netii, która nie wyrabia się z obsługą klientów - mówi "GW" Jarosław Łuczkiewicz z GTS Energis.
Wg "GW" TP SA rzeczywiście musi czuć się bardzo pewnie. Na atak konkurencji zareagowała późno i słabo. Dopiero na początku lutego zlikwidowała znienawidzone ograniczenia w ściąganiu danych, a 350 tys. użytkownikom najwolniejszej Neostrady (128 kb/s) obiecała, że do 15 marca za darmo przyspieszy dwukrotnie łącza. Jednak nie obniżyła cen Neostrady, czego wszyscy się spodziewali.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Netia zgarnęła 50 tys. klientów Neostrady