Nickelodeon do góry o 200 proc., Boomerang i MiniMini tracą
Liderami wśród kanałów dziecięcych są bez zmian stacje Disney Channel i Disney XD, które w sierpniu zanotowały kolejne wzrosty oglądalności. Najwięcej – bo ponad 200 proc. - zyskał jednak Nickelodeon. Tracą natomiast m.in. Boomerang i MiniMini.
W grupie wszystkich widzów zajmujący pierwsze miejsce w rankingu Disney Channel miał w sierpniu br. 1,49 proc. udziału, po wzroście o 20 proc. Na drugiej lokacie uplasował się należący do tego samego nadawcy kanał Disney XD, którego udział wyniósł 1,21 proc. (wzrost o 17,8 proc.).
- Sierpniowe notowania są dowodem na to, że zarówno nasze globalne jak i lokalne propozycje programowe, spełniają oczekiwania widzów i są idealnie dobrane do ich potrzeb – komentuje te wyniki Maciej Bral, wiceprezes i dyrektor generalny Disney Channels na Europę Środkowo – Wschodnią. Spółka we wrześniu uruchomiła kolejny kanał dla dzieci – adresowany do przedszkolaków Playhouse Disney (więcej na ten temat).
Trzecią pozycję w zestawieniu kanałów dziecięcych za sierpień zajął Cartoon Network. Jego udział poszedł do góry jeszcze bardziej niż kanałów Disneya, bo o 22,1 proc. i ukształtował się na poziomie 1 proc.
Największy wzrost kolejny raz odnotowała zajmująca szóste miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, która miała w analizowanym okresie br. udział wynoszący 0,44 proc. po wzroście aż o 209,2 proc.
Największy spadek w zestawieniu zaliczył natomiast kanał Boomerang, który uplasował się tuż za Nickelodeonem. Jego udział zmalał o 35,7 proc. do 0,22 proc. Nieco mniejszy spadek dotknął też zajmującą piąte miejsce stację MiniMini, której udział spadł o 21,9 proc. do 0,65 proc.
| wszyscy 4+ | ||||
| sierpień | 2009 | 2010 | ||
| Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
| Disney Channel | 61 808 | 1,238 | 76 396 | 1,485 |
| Disney XD | 51 166 | 1,025 | 62 082 | 1,207 |
| Cartoon Network | 41 030 | 0,822 | 51 641 | 1,004 |
| MiniMini | 41 742 | 0,836 | 33 575 | 0,653 |
| BBC CBeebies | 19 876 | 0,398 | 24 073 | 0,468 |
| Nickelodeon | 7 056 | 0,141 | 22 452 | 0,436 |
| Boomerang | 17 201 | 0,345 | 11 438 | 0,222 |
| Polsat JimJam | - | - | 8 241 | 0,160 |
| ZigZap/Hyper | 7 023 | 0,141 | 6 217 | 0,121 |
W grupie widzów w wieku od 4 do 15 lat pierwsza trójka jest taka sama: Disney Channel z udziałem 9,52 po wzroście o 11,4 proc., Disney XD (8,34 proc., + 25,8 proc.) i Cartoon Network (7,46 proc., +34,1 proc.).
W tej grupie Nickelodeon zanotował jeszcze większy wzrost udziału – bo wyniósł on niemal 300 proc. - do 3,38 proc., co dało tej stacji już czwarte miejsce w zestawieniu. Spadek Boomeranga też jest większy (44,1 proc.), zaś MiniMini – nieco mniejszy (19,1 proc.).
| wszyscy 4-15 | ||||
| sierpień | 2009 | 2010 | ||
| Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
| Disney Channel | 37 193 | 8,548 | 41 824 | 9,519 |
| Disney XD | 28 870 | 6,635 | 36 667 | 8,345 |
| Cartoon Network | 24 189 | 5,559 | 32 761 | 7,456 |
| Nickelodeon | 3 704 | 0,851 | 14 854 | 3,381 |
| MiniMini | 16 325 | 3,752 | 13 344 | 3,037 |
| BBC CBeebies | 10 199 | 2,344 | 8 535 | 1,942 |
| Boomerang | 10 185 | 2,341 | 5 750 | 1,309 |
| Polsat JimJam | - | - | 3 413 | 0,777 |
| ZigZap/Hyper | 3 310 | 0,761 | 2 830 | 0,644 |
W czołówce najpopularniejszych pozycji emitowanych na antenie Disney Channel są filmy pełnometrażowe. Jedyna produkcja seryjna – serial komediowy „Powodzenia Charlie” – uplasował się dopiero na miejscu 10.
| Ranking top programów | ||
| Disney Channel | wszyscy 4+ | |
| Program | AMR | SHR % |
| CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE /FILM FAM.USA/ | 243 812 | 6,750 |
| STITCH! MISJA /FILM ANIM.USA/ | 230 881 | 4,030 |
| CZYTAJ I PLACZ /FILM KOM.USA/ | 209 195 | 5,020 |
| PROGRAM OCHRONY KSIEZNICZEK /FILM FAM.KOM.USA/ | 206 159 | 4,760 |
| VIVA HIGH SCHOOL MUSICAL MEKSYK POJEDYNEK /FILM OBYCZ.USA/ | 148 396 | 1,950 |
| RANDKA Z GWIAZDA /FILM FAM.MUZ.USA/ | 125 493 | 1,470 |
| CHEETAH GIRLS JEDEN SWIAT /FILM MUZ.USA/ | 116 583 | 2,080 |
| HIGH SCHOOL MUSICAL 2/FILM OBYCZ.USA/ | 115 932 | 1,590 |
| O KURCZE! /FILM FAM.USA/ | 115 271 | 0,830 |
| POWODZENIA CHARLIE /SER.KOM.USA/ | 111 834 | 1,340 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Wirtualnemedia.pl.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Nickelodeon do góry o 200 proc., Boomerang i MiniMini tracą