1,7 mln widzów meczów polskich szczypiornistów na MŚ we Francji. 5 mln zł z reklam
Mecze reprezentacji Polski z MŚ w piłce ręcznej mężczyzn 2017 transmitowane w TVP1 i TVP2 oglądało średnio 1,7 mln osób. Wpływy z reklam wyniosły 5,04 mln zł, a hitem był pojedynek z Rosją - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 11 do 29 stycznia 2017 roku we Francji odbywają się Mistrzostwa Świata w piłce ręcznej mężczyzn 2017. Reprezentacja Polski już zakończyła swój udział w sportowej imprezie, zajmując w niej 17. miejsce. Transmisje meczów można śledzić w TVP Sport i na sport.tvp.pl, a spotkania polskich piłkarzy pokazywały również TVP1, TVP2 i TVP3 (Dwójka pokazała pięć spotkań z fazy grupowej, a TVP3 i Jedynka - po jednym meczu z walki o 17. miejsce).
Średnia widownia sześciu spotkań pokazanych w Dwójce i Jedynce wyniosła 1,69 mln osób. Przełożyło się to na 11,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,35 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Mecze Polaków na MŚ w piłce ręcznej 2017 - emisja w TVP1 i TVP2 |
Wyniki oglądalności |
|
AMR |
SHR % |
|
Wszyscy 4+ |
1 692 261 |
11,93% |
16-49 |
642 894 |
11,84% |
16-59 |
995 942 |
12,35% |
Największą popularnością cieszył się mecz Polaków z Rosją, który na antenie TVP2 oglądało 2,31 mln widzów w 4+ (15,28 proc. udziału).
Na drugim miejscu znalazł się pojedynek z Norwegią - widownia na poziomie 2,28 mln osób, a na trzecim - z Japonią (1,49 mln). Oba spotkania również pokazała Dwójka.
TOP3 spotkania |
Wszyscy 4+ |
|||||
Pojedynek |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
POLSKA - ROSJA |
TVP2 |
16-01-2017 |
20:40:51 |
22:17:12 |
2 308 009 |
15,28% |
POLSKA - NORWEGIA |
TVP2 |
12-01-2017 |
20:40:41 |
22:19:50 |
2 282 114 |
14,94% |
POLSKA - JAPONIA |
TVP2 |
17-01-2017 |
17:40:50 |
19:15:35 |
1 492 393 |
10,66% |
Wpływy reklamowe wokół emisji sześciu analizowanych meczów wyniosły 5,04 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w grudniu ub.r. wyniósł 10,95 proc., a Dwójki - 8,53 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,7 mln widzów meczów polskich szczypiornistów na MŚ we Francji. 5 mln zł z reklam