Połowa młodych millenialsów cały czas online
Życie bez internetu i serwisów społecznościowych? Takiej rzeczywistości nie wyobraża sobie większość młodych millenialsów. Połowa z nich jest online cały czas, a 94,7 proc. uważa, że dostęp do sieci ułatwia im kontakt ze znajomymi - wynika z badania SW Research.
Blisko połowa (48 proc.) młodych millenialsów - ludzi urodzonych pomiędzy 1990 a 2000 rokiem - jest online cały czas.
Internet dla młodych ludzi to również lepszy kontakt z najbliższymi. Dla zdecydowanej większości (94,6 proc.) pomaga on w kontakcie ze znajomymi i rodziną. Ponad połowa badanych (50,5 proc.) podkreśla, że ważny jest również kontakt poza siecią, w formie bezpośrednich spotkań. 41,8 proc. ankietowanych jest zdania, że bez internetu rzadziej kontaktowaliby się z rodziną i przyjaciółmi.
Wśród najczęstszych form kontaktu z najbliższymi coraz większą rolę odgrywają serwisy społecznościowe oraz komunikatory internetowe. Korzysta z nich, kilka razy dziennie, odpowiednio 46,2 proc. oraz 44,1 proc. badanych (dla porównania SMS i rozmowa telefoniczna: 36,9 proc. i 35,5 proc.).
Część pokolenia dzisiejszych dwudziestolatków pamięta jednak o tym, że bycie online to nie wszystko. Tylko co trzeci z nich (32 proc.), mimo że korzysta z połączenia z siecią na co dzień, nie ma problemów z wylogowaniem się na dłuższy czas, np. podczas weekendu.
Badanie "Internet - dzieli czy łączy?" zostało zrealizowane przez agencję SW Research na zlecenie firmy Inea w lutym 2017 r., metodą CAWI. W badaniu wzięło udział 1016 Polaków, w tym przedstawiciele grupy wiekowej 18-27 lat.
Millenialsi – zwani również pokoleniem Y, to osoby urodzone w latach 1980–2000, chociaż ich datowanie nie jest ścisłe. Po raz pierwszy to określenie pojawiło się już w 1993r. w magazynie AD Age. Mówi się o nich, że są otwarci na świat, nie boją się nowych wyzwań i mają duże oczekiwania do otaczającej ich rzeczywistości. Wychowani w czasach nowinek technologicznych, aktywnie korzystający z mediów cyfrowych. Podczas badania zbadano młodych millenialsów urodzonych w latach 1990-2000.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Połowa młodych millenialsów cały czas online
Pamięć o problemach z wylogowaniem jako wspomnienie z dzieciństwa...