Producent „Nielegalnych” przy wzroście wpływów o 24 proc. nadal ze stratą
W ub.r. firma Telemark produkująca seriale i filmy dokumentalne zanotowała wzrost przychodów o 24,5 proc. do 9,96 mln zł oraz 304,1 tys. zł straty netto (wobec 320,8 tys. zł rok wcześniej).

Przychody sprzedażowe netto firmy Telemark wzrosły z 7,72 mln zł w 2017 roku do 9,84 mln zł w ub.r., a wynik ze zmiany stanu produktów zmalał z 277,1 do 69,9 tys. zł.
W ub.r. spółka przede wszystkim zakończyła realizację serialu „Nielegalni”, który w październiku trafił na antenę Canal+. Ponadto kontynuowała prace nad dwoma wysokobudżetowymi filmami dokumentalnymi: „Wiatr” i „Over the limit”.
Koszty operacyjne Telemarku wzrosły mocniej od przychodów - o 34,3 proc. do 11,88 mln zł. Firma zdecydowanie najwięcej przeznacza na usług obce: w 2017 roku 5,71 mln zł, a w ub.r. 7,64 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 1,92 do 2,85 mln zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 311,2 do 340,4 tys. zł, nakłady na podatki i opłaty - z 42,7 do 116,1 tys. zł, a koszty amortyzacji - z 11,5 do 30,7 tys. zł.
W konsekwencji strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 844,3 tys. zł do 1,92 mln zł.
Za to wartość uzyskanych dotacji zwiększyła się 516,5 tys. zł do 1,64 mln zł. Dzięki temu nieco zmalały pozostałe straty zanotowane przez spółkę: strata operacyjna z 303 do 289,2 tys. zł, a strata brutto i netto z 320,8 do 304,1 tys. zł.
W konsekwencji straty z 2017 roku kapitał zapasowy firmy zmalał w ciągu roku z 1,13 mln zł do 808,9 tys. zł. Kapitał podstawowy niezmiennie wynosi 100 tys. zł.
Udziałowcami Telemarku są związani z firmą producenci: Anna Kępińska (ma 40 proc. udziałów), Stanisław Krzemiński (33 proc.) i Maciej Kubicki (27 proc.).

Ile zarabiają czołowi producenci telewizyjni?
W ub.r. Endemol Shine Polska, produkujący głównie programy i seriale telewizyjne, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 36,9 proc. do 70,83 mln zł oraz 645 tys. zł zysku netto (wobec 858,3 tys. zł rok wcześniej). W pierwszej połowie br. firma wykonała już 83 proc. planu sprzedażowego na cały br., realizując m.in. nową edycję „Big Brothera”.
Spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 4 proc. do 34,15 mln zł oraz 1,78 mln zł zysku netto (wobec 3,26 mln zł zysku rok wcześniej). Firma w ub.r. wyprodukowała też film „Miszmasz, czyli kogel mogel 3”, co spowodowało wzrost kosztów operacyjnych o 15,5 proc.
Przychody sprzedażowe firmy FremantleMedia Polska zmalały o 3,6 proc. do 40,95 mln zł, a jej wynik netto spadł z 2,71 mln zł zysku do 22,1 tys. zł straty. - Zmiana właściciela w TVN, a w konsekwencji inne podejście do repertuaru stacji, częste zmiany w TVP wpłynęły na nasz wynik sprzedaży, a co za tym idzie na wynik finansowy - przyznaje zarząd spółki.
Natomiast Rochstar osiągnął 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych firma zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP.
W przypadku Constantin Entertainment Polska, producenta m.in. programów „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom” oraz serialu „Ukryta prawda”, przychody zmalały w ub.r. o 18,7 proc. do 31,83 mln zł, a zysk netto - z 5,69 do 4,72 mln zł.
Firma Media Corporation, po tym jak przestała produkować dla TVP teleturniej „Jaka to melodia?”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 56,3 proc. do 5,19 mln zł. Jednocześnie obniżyła koszty operacyjne o 54,7 proc. do 5,12 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 492,9 do 54,9 tys. zł.
Spółka Euromedia TV, producent teleturnieju „Jeden z dziesięciu”, w ub.r. osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 3,2 proc. do 3,21 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 72,8 do 25,2 tys. zł.
Studio Filmowe OTO, działające pod marką OTO Film, w ub.r. przy wzroście przychodów sprzedażowych o 10,8 proc. do 35,53 mln zł zanotowało 364,3 tys. zł straty netto (wobec 16,7 tys. zł straty rok wcześniej).
Z kolei notowana na warszawskiej giełdzie ATM Grupa opublikowała już raport finansowy za pierwszy kwartał br. W pionie produkcji telewizyjnej zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 0,5 proc. do 39,72 mln zł i wzrost zysku EBITDA z 4,88 do 5,25 mln zł.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Producent „Nielegalnych” przy wzroście wpływów o 24 proc. nadal ze stratą