Rainbow Tours z 8-proc. wzrostem przychodów w 2016 r.
Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę Rainbow Tours w 2016 roku wyniosły 1,202 mld zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w 2015 roku o 86,3 mln zł, co stanowi wzrost o prawie 8%.

Na wzrost przychodów Rainbow Tours miało wpływ m.in. zwiększenie przychodów ze sprzedaży z tytułu imprez turystycznych (o 15,9%) oraz wzrost liczby klientów.
W 2016 roku wolumen uczestników imprez turystycznych wyniósł 330,3 tys. osób, co stanowi wzrost o 10,1% (w 2015 roku z oferty firmy skorzystało 300,26 tys. osób), w tym z oferty "Lato 2016" - 260,6 tys. osób, a z oferty zimowo-egzotycznej - 60,7 tys. osób.
Spółka rozwijała również sieć własnych salonów sprzedaży: w 2016 roku otworzyła 15 nowych biur, zwiększając ilość własnych BOK do 105. Dodatkowo 13 salonów własnych działających przy głównych ulicach przeniesiono do centrów handlowych.
W samym IV kwartale (oferta zimowo-egzotyczna) z oferty Rainbow Tours skorzystało 31 tys. osób, co stanowi wzrost o 34,5% w stosunku do poprzedniego roku. Największe wzrosty przyniosła sprzedaż Kenii (wzrost liczby klientów o 150%), Wysp Kanaryjskich (wzrost o 71%), Kuby (wzrost o 25%), Wietnamu (wzrost o 18%) i Meksyku (wzrost o 9%).
Pozostałe segmenty działalności grupy również osiągają dobre wyniki. Inwestycja w segment hotelowy przyniosła oczekiwane wyniki finansowe: spółka wygenerowała przychody na poziomie 3,7 mln zł, zaś zysk netto był zgodny z oczekiwaniami i wyniósł 0,3 mln zł. Z usług hotelu grupy skorzystało ok. 4 tys. klientów. Spółka White Olive A.E przygotowuje się do nabycia kolejnych nieruchomości, których formalności zostaną zakończone na przełomie kwietnia i maja 2017 roku. Zarząd grupy planuje inwestycję w łącznej kwocie ok. 12 mln euro, z terminem rozpoczęcia prac budowlanych w IV kwartale 2017 roku. Docelowo ma powstać kompleks pięciogwiazdkowy z pełnym zapleczem (restauracje, bary, baseny, urządzenia sportowe, siłowania, spa) oraz 220 apartamentami.
W 2016 roku dokonano również zmiany nazwy spółki Portal Turystyczny na My Way by Rainbow. Spółka odpowiada za segment tzw. "dynamicznego pakietowania". W "My Way" wyszukiwanie lotów i hoteli jest ze sobą połączone, a docelowo obejmować ma także ubezpieczenia podróżne, wynajem samochodów, transfery z lotniska do hotelu i szereg usług towarzyszących, jak bilety do teatrów czy na różnego rodzaju eventy. Klient może, z opcji zaproponowanych przez system spółki, dokonać zakupu całego pakietu lub tylko niektórych usług. System został uruchomiony w czerwcu 2016 roku. W IV kwartale 2016 roku została zmieniona nazwa spółki ABC Świat Podróży na Rainbow Incentive & Incoming. Spółka od 2017 roku będzie się specjalizować w przygotowaniu oferty kierowanej do firm, oferując różnego rodzaju zorganizowane imprezy "motywacyjne". Drugą odnogą biznesową spółki jest incoming, czyli imprezy organizowane w Polsce dla klientów zagranicznych. Grupa szacuje, że spółka w 2017 roku wygeneruje ok. 20 mln zł przychodu przy podobnej rentowności jak touroperator Rainbow.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: