Serial „Komisarz Alex 8” oglądało 2 mln widzów. Krystian Wieczorek zastąpi Antoniego Pawlickiego
Ósmą serię „Komisarza Alexa” oglądało średnio 2,02 mln widzów, o 370 tys. osób mniej niż pokazywaną rok temu siódmą edycję produkcji. Serial dał TVP1 pozycję wicelidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 4,67 mln zł.

Średnia widownia premierowych odcinków ósmej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.25, w okresie od 3 września do 26 listopada br.) wyniosła 2,02 mln osób. Przełożyło się to na 13,11 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,26 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,63 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 19 listopada br. Oglądało go 2,29 mln osób.
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
19-11-2016 | 20:28:49 | 21:11:10 | 2 291 601 | 14,21% |
12-11-2016 | 20:29:16 | 21:13:26 | 2 290 095 | 14,27% |
05-11-2016 | 20:29:14 | 21:10:07 | 2 272 785 | 13,76% |
Dla porównania, siódmą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,39 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie 15,33 proc. w 4+ i 9,50 proc. w 16-49. Oznacza to stratę, wynoszącą 370 tys. widzów.
W paśmie nadawania „Komisarza Alexa” TVP1 była wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wówczas „Mam talent!”, a udział tej stacji wyniósł 19,40 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 („The Voice of Poland”; 12,02 proc.) oraz Polsat (filmy i mecz piłki nożnej; 11,55 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat drugi był już jednak Polsat, a dalej uplasowały się Dwójka i Jedynka.
Oglądalność „Komisarza Alexa” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVN | 2 982 059 | 19,40% | 1 136 793 | 19,05% | 1 675 247 | 18,88% |
TVP1 - Komisarz Alex 8 | 2 015 429 | 13,11% | 493 059 | 8,26% | 942 956 | 10,63% |
TVP2 | 1 847 845 | 12,02% | 766 773 | 12,85% | 1 167 381 | 13,16% |
Polsat | 1 775 068 | 11,55% | 911 658 | 15,28% | 1 172 328 | 13,21% |
Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 8” wyniosły 4,67 mln zł. Poprzednia edycja zarobiła z reklam 6,07 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja Polska zdecydowała z kontynuacji serialu, ale opiekunem tytułowego psa będzie już inny bohater. Zagra go Krystian Wieczorek, który w tej roli zastąpi Antoniego Pawlickiego.
„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.
Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Serial „Komisarz Alex 8” oglądało 2 mln widzów. Krystian Wieczorek zastąpi Antoniego Pawlickiego