T-Mobile Polska kończy z 3G, stawia na LTE i 5G. Klientów czeka wymiana kart SIM
Operator sieci T-Mobile zaczyna wyłączenie technologii 3G na 56 stacjach bazowych w powiatach ostrowieckim, starachowickim i opatowskim. To pierwszy krok do całkowitego wyeliminowania tej technologii i przeznaczenia odzyskanych częstotliwości na przyspieszanie nowszych sieci: LTE i 5G.
Wyłączenie 3G na dużym, spójnym obszarze sieci komercyjnej jest ostatnim testem przed masowym wyłączaniem 3G w całej sieci komercyjnej T-Mobile - informuje telekom.
Odzyskane w ten sposób częstotliwości z zakresu 900 MHz T‑Mobile planuje przeznaczyć na zwiększenie prędkości uzyskiwanych przez klientów w sieciach LTE i 5G oraz ich pojemności. Niezależnie od decyzji w tym zakresie, przeznaczenie uwolnionego pasma na popularniejsze technologie może przełożyć się na wzrost prędkość przesyłania danych nawet o ponad 10 proc.
Takie wyłączanie 3G to naturalny krok w rozwoju technologii komunikacji mobilnej. Obecnie - co akcentuje operator - jego klienci korzystają przede wszystkim z sieci LTE i 5G, w których przesyłanych jest 97 proc. wszystkich danych, wykorzystywanych przez klientów. Ponad połowa rozmów telefonicznych realizowana jest w technologii VoLTE, która działa w oparciu o transmisję danych w LTE. To wszystko powoduje, że sieć 3G pozostaje w dużej mierze pusta i z każdym tygodniem - coraz mniej wykorzystywana.
Jest wsparcie dla klientów
Planując zmiany, sieć służy pomocą abonentom. Ci z nich, którzy mają karty SIM starsze niż siedmioletnie (a one mogą nie obsługiwać LTE) mają możliwość wymienienia ich za darmo w salonach i sklepach T-Mobile. Konsultanci pomagają również zweryfikować, czy posiadany model telefonu obsługuje technologię LTE, jeśli nie zaproponują różne modele urządzeń we wszystkich przedziałach cenowych w zależności od potrzeb i wymagań klientów.
Niezależnie od tego działa także firmowa strona internetowa, na której można zasięgnąć informacji o wyłączeniach sieci 3G i wszelkich tego konsekwencjach w praktyce.
W trzecim kwartale ub. r. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 2,2 proc. do 1,656 mld zł i skorygowanego zysku EBITDA AL o 5,5 proc. do 457 mln zł. Na koniec września br. telekom miał 11,425 mln klientów, o 354 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów abonamentowych zwiększyła się z 7,581 do 7,748 mln, a tych korzystających z ofert prepaidowych - z 3,49 do 3,677 mln.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska kończy z 3G, stawia na LTE i 5G. Klientów czeka wymiana kart SIM