TVN liderem oglądalności w prime-time, duży wzrost TV Puls
Najpopularniejszą stacją w wieczornym paśmie prime-time od początku sezonu jesiennego jest TVN, zarówno wśród wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej. Wśród głównych stacji wzrost zanotowała tylko Dwójka, a w pierwszej dziesiątce najwięcej zyskała TV Puls.
W okresie od 1 września do 30 października 2012 roku udział TVN w rynku w godz. 18.00 - 23.00 wyniósł 18,06 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Oznacza to jednak względem analogicznego okresu ub.r. spadek o 8,46 proc., czyli największy wśród głównych czterech stacji, ale TVN utrzymał pozycję lidera.
Na tych samych miejscach co rok wcześniej znalazły się też pozostałe największe stacje. Drugą lokatę zajęła TVP1 z wynikiem na poziomie 16,25 proc. po spadku o 6,29 proc., a trzeci był Polsat (15,43 proc. udziału, spadek o 0,32 proc.).
Na czwartym miejscu uplasowała się TVP2, która jako jedyna - wśród głównych telewizji - zanotowała wzrost udziału (o 2,56 proc.) do 15,20 proc.
Kolejne miejsce zajęły: TVP Info (2,74 proc., - 14,91 proc., to największy spadek w top 10 stacji) i TV4 (2,40 proc., - 7 proc.). Na pozycję szóstą z dziewiątej awansowała TV Puls. Jej udział poszedł do góry aż o 31,84 proc., najbardziej w zestawieniu. W top 10 znalazły się jeszcze TVN7, TVN24 i Polsat 2.
| Wszyscy 4+ | |||
| 1.09 - 30.10.2012 | 1.09 – 30.10.2011 | ||
| Stacja | SHR % | Stacja | SHR % |
| TVN | 18,06% | TVN | 19,73% |
| TVP1 | 16,25% | TVP1 | 17,34% |
| Polsat | 15,43% | Polsat | 15,48% |
| TVP2 | 15,20% | TVP2 | 14,82% |
| TVP INFO | 2,74% | TVP INFO | 3,22% |
| TV4 | 2,40% | TV4 | 2,58% |
| TV PULS | 2,36% | TVN24 | 2,44% |
| TVN7 | 2,26% | TVN7 | 2,02% |
| TVN24 | 2,18% | TV PULS | 1,79% |
| Polsat2 | 1,20% | Polsat2 | 1,07% |
W grupie komercyjnej 16-49 najchętniej oglądaną stacją w prime-time także pozostała telewizja TVN - jej udział spadł jednak o 5,1 proc. do 19,35 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (17,88 proc., wzrost o 0,9 proc.), a dalej znalazły się: TVP1 (12,98 proc., - 8,7 proc.) i TVP2 (12,77 proc., - 1,92 proc.).
Piąta lokata należała do TV4 (2,79 proc., spadek o 8,82 proc.), a na szóstą z pozycji siódmej awansowała TV Puls. Jej wynik poszedł do góry o 29,56 proc. do 2,63 proc.
Najwięcej w pierwszej dziesiątce stacji także tutaj stracił kanał TVP Info. Jego wynik spadł o 10,69 proc. do 1,42 proc., a kanał znalazł się na miejscu dziewiątym (rok wcześniej był ósmy).
| 16-49 | |||
| 1.09 - 30.10.2012 | 1.09 - 30.10.2011 | ||
| Stacja | SHR % | Stacja | SHR % |
| TVN | 19,35% | TVN | 20,39% |
| Polsat | 17,88% | Polsat | 17,72% |
| TVP1 | 12,98% | TVP1 | 14,21% |
| TVP2 | 12,77% | TVP2 | 13,02% |
| TV4 | 2,79% | TV4 | 3,06% |
| TV PULS | 2,63% | TVN7 | 2,50% |
| TVN7 | 2,56% | TV PULS | 2,03% |
| TVN24 | 1,53% | TVP INFO | 1,59% |
| TVP INFO | 1,42% | TVN24 | 1,54% |
| Polsat2 | 1,24% | Polsat2 | 1,17% |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: TVN liderem oglądalności w prime-time, duży wzrost TV Puls