UPC Polska z 1,55 mld zł wpływów i 302 mln zł straty netto. Wydała 491 mln zł na inwestycje
Sieć kablowa UPC Polska w ub.r. zanotowała wzrost wpływów netto ze sprzedaży o 2,6 proc. do 1,556 mld zł oraz 301,9 mln zł straty netto (wobec 299,8 mln zł rok wcześniej). Firma spłaciła 297,5 mln zł odsetek z pożyczki od UPC Broadband France SAS oraz przeznaczyła 491 mln zł na inwestycje.
Prawie wszystkie swoje wpływy sprzedażowe UPC Polska osiąga z usług telewizji kablowej oraz internetu i telefonii stacjonarnej. W ub.r. przychody z tego źródła wyniosły 1,552 mld zł, wobec 1,515 mld zł rok wcześniej. Wpływy ze sprzedaży towarów i materiałów to zaledwie 3,32 mln zł (wobec 1,8 mln zł w 2016 roku).
Na koniec marca br. sieć UPC Polska miała 1,43 mln klientów korzystających z 2,99 mln jednostkowych usług (RGU), w tym 1,03 mln klientów telewizji cyfrowej i 1,14 mln sprzedanych usług internetowych.
Koszty operacyjne UPC Polska wyniosły w ub.r. 1,46 mld zł, po wzroście o 7,3 proc. w skali roku. Wydatki na usługi obce zwiększyły się o 8,8 proc. do 817,85 mln zł, a na amortyzację - o 9,9 proc. do 454,15 mln zł. Natomiast koszty wynagrodzeń zmalały 14,4 proc. do 86,26 mln zł.
Firma zatrudniała w ub.r. 1 327 osób. Całkowite wynagrodzenie członków zarządu wyniosło 3,76 mln zł, wobec 7,24 mln zł rok wcześniej.
W zarządzie UPC Polska są obecnie Robert Redeleanu (od kwietnia br. jest prezesem, zastąpił Fransa-Willema de Kloet), Jany Fruytier (od marca ub.r. jako dyrektor finansowy) oraz Jerzy Gołębiewski.
Spółka osiągnęła w ub.r. 92,06 mln zł zysku ze sprzedaży, wobec 153,3 mln zł rok wcześniej.
491 mln zł na inwestycje
Zarząd UPC Polska w sprawozdaniu z działalności podał, że firma przeznaczyła w ub.r. 491 mln zł na inwestycje, o 17 proc. więcej niż w 2016 roku.
- Głównymi projektami stały się nakłady poniesione na modernizację i budowę infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym sprzętu CPE w kwocie 238 mln zł niezbędnego do sprzedaży produktów/usług (np. Horizon TV), umożliwiającego oglądanie bogatej oferty telewizji cyfrowej na wielu urządzeniach mobilnych - wyliczono. Dodano, że inwestycje finansowano w całości w dodatnich przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej.
Zarząd podał, że na koniec ub.r. w zasięgu sieci UPC Polska było 3,35 mln gospodarstw domowych, z których ponad 1,4 mln korzystało z jej usług. Ponad 98 proc. gospodarstw w zasięgu UPC może korzystać z internetu szerokopasmowego, telewizji cyfrowej i telefonii IP.
Kierownictwo spółki uważa, że dzięki wydatkom inwestycyjnym rozwijana jest oferta, co pozwala oferować klientom zintegrowane usługi i przyczyni się do wzrostu przychodów.
UPC ma do spłaty 4,51 mld zł pożyczki od UPC Broadband France SAS
Przychody finansowe UPC Polska wyniosły w ub.r. 18,85 mln zł (wobec 2,17 mln zł w 2016 roku), a pozostałe przychody operacyjne - 30,96 mln zł, po minimalnym wzroście w skali roku.
Z kolei pozostałe koszty operacyjne wzrosły w skali roku ze 142,74 do 148,25 mln zł, a koszty finansowe zmalały z 316,88 do 306,36 mln zł.
Zdecydowaną większość kosztów finansowych stanowią odsetki dla jednostek powiązanych, które w ub.r. wyniosły 297,49 mln zł. Chodzi o odsetki od pożyczek, które UPC Polska wzięła od UPC Broadband France SAS w 2014 i 2015 roku. Ma je spłacić do końca 2024 roku, roczne oprocentowanie dla większości kwoty wynosi 6,75 proc.
Na koniec ub.r. zadłużenie UPC Polska z tego tytułu wynosiło 4,51 mld zł. Głównie z tego powodu spółka miała ujemne kapitały własne w wysokości 1,91 mld zł (wobec 1,61 mld zł rok wcześniej).
Tak duży dług nie zagraża jednak bieżącemu funkcjonowaniu firmy. W maju br. otrzymała ona potwierdzenie, że UPC Broadband Holding może udzielić jej odpowiedniego wsparcia finansowego pozwalającego kontynuować działalność.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: UPC Polska z 1,55 mld zł wpływów i 302 mln zł straty netto. Wydała 491 mln zł na inwestycje
Po drugie, jesli bedzieci nadal lekka reka wydawac dane swoich userow na podstawie lipnych dowodow, to czarny PR w internecie w koncu was wykonczy. Nie lekcewazcie klijentow, bo ciezko tego pozalujecie!