W górę wartość transakcji mobilnych w Polsce (infografika)
W 2013 r. konsumenci w Polsce wydadzą za pomocą urządzeń przenośnych ponad 1 mld zł. Wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60% rocznie, by w 2015 r. sięgnąć 3 mld zł - wynika z badania Ipsos.
Na polskim rynku widoczny jest dynamiczny wzrost liczby transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń przenośnych. Obecnie ich udział w całym rynku e-commerce wynosi około 4%, ale według przewidywań Ipsos w 2015 r. przekroczy 12%, osiągając wartość 3 mld zł.
Smartfony posiada 41% Polaków, a 14% używa tabletów. Badani spędzają przy komputerze w internecie średnio 4,5 godz. dziennie, głównie wieczorem. Przez ponad 2 godz. w ciągu doby badani spędzają czas online wyłącznie za pośrednictwem smartfonów.

Tablety i smartfony coraz częściej stają się platformami zakupowymi. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy 70% badanych przynajmniej raz skorzystało z oferty internetowych sprzedawców. Do zakupów online zachęcają przede wszystkim niższe ceny produktów, wygoda oraz szybkość realizacji zamówienia. Niską cenę jako główną motywację do zakupów w internecie wskazała ponad połowa (53%) użytkowników komputerów, 31% właścicieli smartfonów i 27% użytkowników tabletów.

Do sprzedaży w m-sklepach polskich klientów zniechęca m.in. brak odpowiednich rozwiązań na urządzenia przenośne. 10% użytkowników smartfonów wskazało, że nie kupuje w ten sposób ze względu na niedostępność stron internetowych przystosowanych do przeglądania na ekranie telefonu.
Użytkownicy, którzy nie korzystają ze smartfonów i tabletów do zakupów w sieci, jako powód najczęściej wymieniają zbyt mały ekran (53%), zbyt wolne połączenie z internetem (32%) oraz obawy o kwestie bezpieczeństwa (23%).
Natomiast zachętą dla klientów do użycia smartfonów na zakupach są kupony rabatowe (41% wskazań) oraz możliwość zdobycia punktów w programach lojalnościowych (23%).
.jpg)
Badanie zostało przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie PayPal na grupie 799 Polaków w wieku 18–64 lata.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: W górę wartość transakcji mobilnych w Polsce (infografika)