W polskiej telewizji prawie 20 tys. reklam ze Świętym Mikołajem
Od 1 listopada do 26 grudnia Polacy mogli obejrzeć prawie 20 tys. reklam telewizyjnych ze Świętym Mikołajem – wynika z danych TNS OBOP. Najczęściej takie spoty promowały media, książki, płyty i usługi telekomunikacyjne.
W monitorowanych przez TNS OBOP kanałach telewizyjnych od 1 listopada do 26 grudnia wyemitowano dokładnie 19 773 spoty wykorzystujące motyw Mikołaja. To o ponad 2,5 tys. więcej niż rok wcześniej.
Najwięcej takich reklam – ponad 1,5 tys. – pokazał w br. Polsat, generując 3 646 GRP w grupie wiekowej powyżej 4. roku życia. Stacja cennikowo zarobiła w ten sposób niecałe 20 mln zł.
Dominacja Polsatu wśród nadawców „mikołajowych” spotów wynika po części z faktu, że w kanale tym szczególnie często nadawane były świąteczne reklamy Cyfrowego Polsatu, w których pojawiał się Święty Mikołaj (więcej o tych spotach). A właśnie Cyfrowy Polsat na takie reklamy wydał najwięcej ze wszystkich firm – 13,9 mln zł.
Ogółem Święty Mikołaj najczęściej pojawiał się w reklamach mediów, książek i multimediów oraz produktów i ofert telekomunikacyjnych.
Najwięcej reklam z wizerunkiem Świętego Mikołaja wyemitowanych zostało w weekend poprzedzający Boże Narodzenie. Tylko w sobotę 18 grudnia pokazano prawie 650 takich spotów.
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP na grupie 3035 osób w wieku powyżej 4. roku życia.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: W polskiej telewizji prawie 20 tys. reklam ze Świętym Mikołajem