Xiaomi po raz pierwszy liderem rynku urządzeń wearables, Fitbit przed Apple
W II kwartale 2017 roku na świecie sprzedano 21,6 miliona urządzeń z kategorii wearables. Ponad 17 proc. rynku i po raz pierwszy pozycję lidera zdobyło Xiaomi, wyprzedzając Fitbit i Apple - wynika z danych Strategy Analytics.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w II kwartale 2017 roku zwiększyła się o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (20 mln), do poziomu 21,6 miliona sztuk.
Xiaomi sprzedało 3,7 miliona urządzeń - o 23 proc. więcej niż rok wcześniej (3 mln). Dzięki temu chińska firma zdobyła 17,1 proc. udziału w rynku, co dało jej po raz pierwszy pozycję lidera. Zawdzięcza ona to popularnej przede wszystkim w Państwie Środka linii Mi Band.
Druga w rankingu firma Fitbit zanotowała w ujęciu rocznym wyraźny spadek sprzedaży (z 5,7 mln do 3,4 mln urządzeń) i jednocześnie rynkowego udziału - z 29 proc. do niecałych 16 proc.
Z kolei Apple sprzedało w II kwartale br. 2,8 miliona zegarków Apple Watch - o 56 proc. więcej niż rok wcześniej (1,8 mln). Dało to firmie z Cupertino 15,9 proc. udziału w rynku (+4 pkt. proc. r/r) i trzecie miejsce w zestawieniu.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Xiaomi po raz pierwszy liderem rynku urządzeń wearables, Fitbit przed Apple