Zara krytykowana za reklamę z modelką Natalią Vodianovą
Na markę odzieżową Zara spadła fala krytyki za reklamy, w których wystąpiła modelka Natalia Vodianova. Powodem było jej rosyjskie pochodzenie.

Top modelka Natalia Vodianova, która wystąpiła w promocji nowej kolekcji hiszpańskiej marki odzieży i akcesoriów Zara, została zaatakowana w mediach społecznościowych za swoje pochodzenie. W szczególności negatywne komentarze pojawiły się pod zdjęciami modelki na koncie marki na Instagramie.
Użytkownicy byli oburzeni wyborem Vodianovej na ambasadorkę Zary: „Czy nie mogliście wybrać innej modelki?”, „Dlaczego zatrudniliście Vodianovę?”.
Powodem gniewnych komentarzy było rosyjskie pochodzenie modelki - urodziła się w Gorkim (obecnie Niżny Nowogród). Oprócz obraźliwych nawiązań do Vodianovy, oberwało się też Zarze. Internauci nazwali współpracę z tą top modelką „podwójnymi standardami Zary”.
Sama Vodianova nie odniosła się do zaistniałej sytuacji - od kwietnia nie prowadzi profili w sieciach społecznościowych.
Vodianova wcześniej wystąpiła w kampanii marki Zara, promującej współpracę marki z amerykańskim projektantem Narciso Rodriguezem, zawierającej „ponadczasowe, realistyczne i prowokujące do myślenia” elementy zaczerpnięte z własnych archiwów projektowych Rodrigueza. Seria zdjęć promocyjnych została wykonana przez brytyjskiego fotografa mody Craiga McDeana.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: