“Playboy”, “CKM”, “Esquire”, “Mens Health”, “Elle Men”, “Logo”, “Maleman” – brzmi jak lista “ofiar” polskiego rynku medialnego. Po męskich tytułach lifestyle'owych, które kiedyś święciły triumfy, dziś zostało tylko wspomnienie. Rynek portali nie wygląda lepiej, podczas gdy ten “dla kobiet” pęka w szwach. Sprawdzamy, dlaczego (i czy na pewno) w Polsce nie ma miejsca na tytuły dla mężczyzn.
Na konferencję nowego rzecznika rządu Adama Szłapki wpuszczono przedstawicieli Republiki i wPolsce24. Wcześniej prawicowe stacje miały problem z wejściem do Kancelarii Premiera. Adrian Borecki z Republiki mógł we wtorek jako pierwszy zadać pytania ministrowi Szłapce. – Proszę bardzo, panie redaktorze, zgodnie z wczorajszą rozmową, witam serdecznie na konferencji prasowej – stwierdził rzecznik rządu.
Agencja marketingu sportowego Sportfive Poland zmienia nazwę na Sportvalue – ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Za zmianą stoi wykup menedżerski (MBO). Dzięki temu agencja zyskała większą niezależność operacyjną.
Dziennikarz kanału Biznes24 zapowiedział ubieganie się o wybór do Naczelnej Rady Adwokackiej. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika też, że chce także zostać szefem polskiej adwokatury. W studiu telewizyjnym nakręcił specjalne przesłanie dla swoich kolegów i koleżanek z branży adwokackiej.
Właściciele polskich kanałów na platformie YouTube otrzymali w ostatnim czasie wiadomość, że wkrótce YouTube ma automatycznie generować ścieżki audio przetłumaczone na różne języki.
Brytyjski odpowiednik UOKiK uznał, że Google może być zmuszony do wprowadzenia zmian w swoich kluczowych usługach w Wielkiej Brytanii, by zwiększyć konkurencyjność na rynku wyszukiwarek. Amerykański bigtech miałby dostać na Wyspach specjalny status.
Fundacja Pomocy Ofiarom Wypadków Drogowych Amber zaskarżyła do Komisji Etyki Reklamy promocję piwa Lech na festiwalu Tauron Nowa Muzyka Katowice 2024. Ta orzekła, że przekaz jest nieetyczny z powodu wywoływania niewłaściwego, społecznie szkodliwego skojarzenia pomiędzy konsumpcją alkoholu a prowadzeniem pojazdów.
Spółka Forum wydająca „Gazetę Polską Codziennie” w 2024 roku przy spadku przychodów o prawie 55 proc. zanotowała 1,1 mln zł straty netto. Na początku ub.r. z tytułów Tomasza Sakiewicza, a także innych mediów prawicowych, zniknęła zdecydowana większość reklam podmiotów państwowych.
Stacja TVN pokaże kolejny sezon programu „Niezwykłe Stany Prokopa” – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Zdjęcia do podróżniczego formatu Marcina Prokopa ruszą latem. Kiedy emisja?
“Młode gliny”, nowy codzienny serial kryminalny, skupi się na pracy funkcjonariuszy policji, którzy dopiero zaczynają służbę. Zdjęcia wystartowały w maju i potrwają do października. W obsadzie produkcji znalazły się między innymi Anna Dereszowska, Aleksandra Domańska i Zofia Zborowska-Wrona. Premiera została zaplanowana na 2026 rok.
Polska Agencja Prasowa w 2024 roku przy niezmiennym poziomie przychodów poniosła koszty operacyjne o 7 proc. wyższe niż przed rokiem. Jej strata netto zmalała m.in. dzięki wyższej dotacji z budżetu państwa.
Dostęp do nowych funkcji jest możliwy przełączeniu się na tak zwany „advanced mode”. Po rozwinięciu menu z lewej strony pojawiają się uporządkowane i przejrzyste funkcje, które pomagają nie tylko analizować pojedyncze wideo, ale też porównywać kilka na raz.
Biuro reklamy Polsat Media podały ceny reklam m.in. w Polsacie na lipiec. Najwięcej, bo blisko 100 tys. zł netto trzeba zapłacić za reklamy przy meczach polskich siatkarzy rozgrywanych w ramach Ligi Narodów.
W piątek 4 lipca w Świnoujściu ruszy 17. edycja Projektu Plaża. Ekipa TVN w ciągu siedmiu wakacyjnych weekendów odwiedzi popularne nadmorskie miasteczka. Na tegorocznej trasie projektu ponownie znalazły się Łeba i Kołobrzeg.
Słuchowiska na żywo, projekcje wideo, premierowe spektakle z udziałem gwiazd i cyfrowe wizualizacje - takie atrakcje dla miłośników teatru przygotowało Polskie Radio na tegoroczny festiwal „Dwa Teatry”. Przez cztery dni, od 27 czerwca Sopot po raz kolejny będzie gospodarzem jednego z najważniejszych wydarzeń kulturalnych roku.
Związki zawodowe France Télévisions ogłosiły, że 30 czerwca rozpocznie się bezterminowy strajk. Podobna akcja w Radio France rusza już 26 czerwca. Powodem są prace francuskiego parlamentu nad połączeniem nadawców publicznych. Ich pracownicy obawiają się towarzyszących temu cięć.
Wydawnictwo Story House Egmont wprowadza do sprzedaży dwumiesięcznik „Stitch” inspirowany bardzo popularnym serialem animowanym o takim samym tytule.
Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka zarejestrował w Urzędzie Patentowym RP trzy nowe znaki towarowe ze słowem “Gang” w nazwie. Oznacza to, że szykuje się do kolejnej edycji swojej corocznej akcji promocyjnej.
Kolejna wymiana „uprzejmości” między TV Republika i telewizją wPolsce24. Ta pierwsza stacja w krytycznym tonie zauważyła, że reporter wPolsce24 został wpuszczony na konferencję prasową w kancelarii premiera. – Warto docenić konkurencję, a nie koniecznie od razu siekierą po głowie, jak ta konkurencja zaczyna następować na nas. Taką mam radę dla przyjaciół z Telewizji Republika – skomentował Michał Karnowski.
Wydawnictwo Axel Springer w ciągu pięciu lat ma podwoić swoją wartość – zapowiedział jego szef Mathias Döpfner. Firma chce pozyskiwać odbiorców w internecie z ominięciem big techów oraz mocno korzystać z narzędzi AI.