Sportifve Poland zmienia nazwę. Agencję przejął jej szef
Agencja marketingu sportowego Sportfive Poland zmienia nazwę na Sportvalue – ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Za zmianą stoi wykup menedżerski (MBO). Dzięki temu agencja zyskała większą niezależność operacyjną.

Wykup menedżerski zrealizował Tomasz Rożenek, dotychczasowy dyrektor zarządzający Sportfive Poland (od 2022 roku). Przejął 100 proc. udziałów w spółce Sportfive Poland od dotychczasowego udziałowca, Sportfive Germany GmbH. W praktyce oznacza to przejście agencji w polskie, niezależne ręce, z zachowaniem ciągłości operacyjnej i zespołowej.
Tomasz Rożenek, który w agencji pełni funkcję prezesa podkreśla, że dzięki tej zmianie agencja zyskała większą niezależność operacyjną.
– Sportvalue jest niezależną agencją z polskim kapitałem. Jednocześnie utrzymuje współpracę z siecią Sporfive, szczególnie w zakresie dostępu do międzynarodowych praw marketingowych, pakietów hospitality oraz projektów międzynarodowych. Agencja nadal może oferować klientom globalny zasięg i know-how, ale działa w pełni autonomicznie – zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Rożenek.
Dodaje, że pod nową marką niezmienne pozostają wartości, kompetencje oraz najwyższe standardy działania, które od lat budują pozycję agencji na rynku marketingu sportowego.
– Nazwa Sportvalue odzwierciedla filozofię agencji: skupienie na tworzeniu wartości – dla marek, podmiotów sportowych, sportowców i fanów. „Value” odnosi się zarówno do mierzalnych efektów sponsoringu, jak i do wartości etycznych, takich jak jakość, zaangażowanie, uczciwość, odpowiedzialność i relacje. Nazwa jest jasnym komunikatem, że agencja buduje wartościowe partnerstwa – podkreśla jej właściciel i prezes.

Zespół agencji pozostaje bez zmian. Tworzu go łącznie 8 osób.
Symboliczny początek nowego rozdziału
Rebranding objął zmianę nazwy, identyfikacji wizualnej, uruchomienie nowej strony internetowej oraz zaprojektowanie nowej narracji marki. Ma to być symboliczny początek nowego rozdziału w historii agencji, która od 30 lat współtworzy rynek marketingu sportowego w Polsce – wcześniej jako UFA Sports, Sportfive i Lagardère Sports.
– Celem rebrandingu jest stworzenie silnej, rozpoznawalnej i spójnej marki, która łączy strategiczne podejście z emocjami sportu. Wierzymy, że najlepsze partnerstwa między markami a sportem powstają wtedy, gdy za współpracą stoją wspólne wartości i realne korzyści dla wszystkich stron – mówi Tomasz Rożenek.
– Sportvalue chce nadal te wartości wzmacniać i rozwijać: z pełnym zaangażowaniem i odpowiedzialnością. Wiemy, że sport ma realną moc inspirowania pozytywnych zmian: społecznych, emocjonalnych, wizerunkowych i biznesowych. A marki, które angażują się w sport w przemyślany i odpowiedzialny sposób, mogą z naszą pomocą ten potencjał efektywnie wykorzystać. Właśnie w tym widzimy rolę agencji, która stawia na jakość, wartości i efekty partnerstw marketingowych, które realizuje – dodaje.
Zachowane prawa i umowy
Mimo zmiany właściciela i nazwy, Sportvalue zachowuje wszystkie obowiązujące umowy i projekty. Zmiana nazwy nie wpływa na dane rejestrowe, obowiązujące umowy ani lokalizację biura.
Sportvalue kontynuuje współpracę z globalną siecią Sportfive, szczególnie w zakresie partnerstw marketingowych z międzynarodowymi klubami, sportowcami i globalnymi markami sportowymi w różnych dyscyplinach sportowych, oferując jednocześnie elastyczność i szybkość działania na rynku polskim.
Agencja obecnie koncentruje się na sprawnym przeprowadzeniu procesu rebrandingu i zmian organizacyjnych, zapewniając pełne wsparcie zespołowi oraz partnerom.
- Chcemy, aby zmiana nazwy była dla partnerów odczuwalna wyłącznie jako nowa energia i jeszcze większe zaangażowanie w realizację wspólnych celów biznesowych. Razem z nimi pracujemy nad nowymi projektami sponsoringowymi oraz strategiami aktywacji, które wspierają cele marek, rozwój sponsorowanych dyscyplin i wzbogacają doświadczenia kibiców. W kolejnych etapach działalności planujemy rozwijać projekty własne o silnym IP, oparte na danych, analizie i realnym potencjale aktywacyjnym w jasno zdefiniowanych grupach docelowych marek – zapowiada Tomasz Rożenek.
W portfolio Sportvalue znajdują się projekty realizowane m.in. dla takich marek jak: Stihl, Biedronka, CCC, Plusssz, Omoda, Jaeco, Superbet, STS, Fortuna, VIVO, TCL, Wolt, BYD, Kraken, Immergas, Totalbet, Kapica, altas, Blachotrapez, Amazfit, DPD.
Agencja współpracuje z czołowymi podmiotami sportowymi, takimi jak: Ekstraklasa S.A i jej kluby, Polski Związek Piłki Nożnej, Polski Związek Narciarski, Superliga, Speedway Grand Prix w Warszawie, PDC i Poland Dart Masters. Agencja realizowała partnerstwa z wieloma postaciami ze świata sportu m.in: Aleksandrą Mirosław, Wilfredo Leonem, Jasmine Paolini, Szymonem Marciniakiem, Mariną i Wojciechem Szczęsnym.
Dołącz do dyskusji: Sportifve Poland zmienia nazwę. Agencję przejął jej szef