SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Subskrybenci dzielą się z innymi hasłem? Obecny w Polsce serwis streamingowy do tego zachęca

Po uruchomieniu serwisu streamingowego Sweet.TV na przeglądarce komputera wyświetla się specjalny komunikat dla użytkowników. – Jak oszczędzać na abonamencie telewizyjnym? Subskrybuj i udostępnij konto swoim rodzicom i rodzinie! – można w nim przeczytać. Obok umieszczono grafiki przedstawiające dwa domy jednorodzinne i blok mieszkalny.

Sweet.TV oferuje 3 pakiety: S (22,9 zł miesięcznie, 74 kanały), M (45,9 zł, 138 kanałów), L (69,9 zł miesięcznie, 172 kanały). Dwie droższe opcje można przetestować przez 14 dni za złotówkę. W paczkach można znaleźć takie stacje jak TVN24, FX, National Geographic, Eleven Sports, BBC Earth, Disney Channel, Canal+ Kuchnia, Republika, MTV. Nie brakuje tez kanałów naziemnych (TVP, TVN, Polsat) czy stacji FAST.

Chęć zwrócenia na siebie uwagi na zatłoczonym rynku?

Także na stronie internetowej z pakietami Sweet.TV zachęca do udostępniania haseł. –  4 urządzenia w 1 subskrypcji. Podziel się subskrypcję ze swoją rodziną i bliskimi. 4 urządzenia. Podłącz jedną subskrypcję na 4 urządzeniach i oglądaj bez dodatkowych kosztów  – proponuje platforma.

Co ciekawe w regulaminie serwisu można wyczytać, że „usługa przeznaczona jest wyłącznie do osobistego niekomercyjnego użytku i nie może być świadczona osobom spoza gospodarstwa domowego klienta”. Zapis ten kłóci się z grafikami z kilkoma gospodarstwami domowymi.

Sweet.TV musi rywalizować o uwagę nie tylko z gigantami światowego streamingu (Netflix, Amazon Prime Video, Max, Disney+), ale też z innymi serwisami oferującymi kanały linearne czy stacje FAST (Canal+, Polsat Box Go, TVP VOD, Pilot WP, CDA, GoNET.tv, Rakuten TV). Platforma Televio nie wytrzymała konkurencji i opuściła Polskę.

Zachęcanie do współdzielenia jest zapewne strategią marketingową, która ma zwiększyć sprzedaż pakietów.  Według Mediapanelu, Sweet.TV nie znalazł się w maju 2025 roku w dziesiątce najpopularniejszych serwisów w Polsce. Trafiły tam kolejno: Netflix, Max, TVP VOD, Disney+, Amazon Prime Video, Canal+, Player, Pilot WP, Polsat Box Go i CDA. Po wejściu do Polski Sweet.TV oferował przez miesiące liczne stacje za niespełna 5 zł.

Netflix po pojawieniu się na rynku także zachęcał do współdzielenia kont. W 2017 roku platforma używała  nawet hasła „Miłość to dzielenie się hasłem”. Wiosną 2023 roku gigant streamingu zaczął walkę z procederem. Wprowadził też opłatę za dodatkowego użytkownika. Później podobne kroki podjął Disney+. Max/HBO Max, który początkowo nie chciał pójść w ślady rywali, również przymierza się do analogicznych działań. 

Dołącz do dyskusji: Subskrybenci dzielą się z innymi hasłem? Obecny w Polsce serwis streamingowy do tego zachęca

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wrumek
Czyli nie dość że biznes nie idzie to jeszcze wykradamy dane
4 4
odpowiedź
User
Janek
To jest tylko podpucha. Największy hipokryta jakim jest netflix, też tak na początku wszystkich zachęcał, a później zrobił wszystkich wch.
9 1
odpowiedź
User
Petri
Prosta taktyka. Zachęcić, przyzwyczaić, a po jakimś czasie uniemożliwić lub za dodatkową opłatą.
2 0
odpowiedź