1,86 mln widzów „Jakiej to melodii?” w sezonie 2017/2018. TVP1 liderem rynku
W sezonie 2017/2018 teleturniej „Jaka to melodia?” oglądało średnio 1,86 mln osób. Teleturniej Roberta Janowskiego dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, ale w grupie 16-49 stacja była trzecia. Wpływy z reklam wyniosły 44,60 mln zł.
Średnia widownia programu Roberta Janowskiego „Jaka to melodia?” emitowanego głównie w dni powszednie o godz. 17.25, w soboty o 18.55 (od lutego br. o 17.25) oraz w niedziele o 18.40 (w okresie od 28 sierpnia ub.r. do 8 czerwca br.) wyniosła 1,86 mln osób. Przełożyło się to na 17,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 12,44 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najnowszy sezon teleturnieju w pierwszym tygodniu nadawania w dni powszednie emitowany był o godz. 18.55 - oglądało go średnio 728 tys. widzów, a udział TVP1 w 4+ wyniósł 7,17 proc. i zaledwie 3,02 proc. w 16-49. Tak niska widownia produkcji wynika z dużego spadku oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time, po tym jak m.in. zmieniono pasmo emisji teleturnieju „Jaka to melodia”.
Tydzień po starcie jesiennej ramówki Jedynka zdecydowała się wprowadzić korektę - zamienić miejscami docu-crime „Komisariat” z teleturniejem „Jaka to melodia”. Zmiana ta natychmiast wpłynęła na wzrost oglądalności teleturnieju - w okresie od 4 do 9 września ub.r. program Roberta Janowskiego śledziło 937 tys. osób, co dało TVP1 odpowiednio 12,31 proc. i 6,49 proc. udziału.
W analizowanym okresie zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 1 stycznia br. Oglądało go 3,62 mln widzów.

TVP1 w czasie emisji programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Gliniarzy”, co dało tej stacji 14,53 proc. udziału. Trzeci był TVN (12,41 proc.; gł. „Ukryta prawda”), a tzw. „wielką czwórkę” zamyka TVP2 (seriale „Nadzieja i miłość”, „Meandry uczuć” i „Czarna perła”; 7,11 proc).
Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka przegrała z TVN i Polsatem.

Wpływy reklamowe wokół emisji telenoweli w sezonie 2017/2018 wyniosły 44,60 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Jaka to melodia?” emitowana jest w TVP1 od 1997 roku. Program od początku prowadzi Robert Janowski.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: 1,86 mln widzów „Jakiej to melodii?” w sezonie 2017/2018. TVP1 liderem rynku
Jesień 2017 w porównaniu do jesieni 2016 (dynamika) widownia -31,2, udziały -27,5 w grupie 4+ odcinki poniedziałek - sobota. Średnio 1528 tyś.
Jesień 2017 odcinki w niedziele -18,4% wid, -12,9% udziały, średnia widownia 1914tyś.
Te liczby mówią same za siebie. Wynik w grupie komercyjnej jest porażająco zły.