10,6 mln widzów przywitało Nowy Rok z dużymi imprezami sylwestrowymi w telewizji
Średnia widownia wszystkich stacji transmitujących sylwestrowe imprezy między godz. 23.55 ostatniego dnia ub.r. a 0.05 pierwszego dnia br. wyniosła 10,6 mln osób. Zdecydowanie najwięcej, bo 5,80 mln osób śledziło w tym czasie TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Rozbiliśmy bank oglądalności i jest to widoczne nawet w Nielsenie, który w końcu zaczyna urealniać swoje dane - mówi nam Jacek Kurski, prezes TVP.

W kulminacyjnych godzinach, czyli między godz. 23.55 w sylwestra a 0.05 w Nowy Rok najwięcej widzów miała impreza sylwestrowa Telewizji Polskiej, którą na antenie Dwójki oglądało średnio 5,80 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
129 tys. widzów oglądało „Sylwester z Dwójką” na antenie TVP Polonia. Dodatkowe 314 tys. oglądających miała w tym czasie Jedynka, która również w okolicy północy transmitowała imprezę.
Łączna widownia Dwójki, Jedynki i TVP Polonia wyniosła 6,24 mln widzów.
Z kanałami Telewizji Polsat transmitującymi „Sylwestrową moc przebojów” nowy rok przywitało łącznie 2,70 mln widzów (z czego 2,37 mln w Polsacie, 290 tys. w Polsacie 2,37 tys. w Polsacie News 2 i 6 tys. w Polsacie News).
Średnia widownia TVN transmitującego koncert „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” wyniosła 1,65 mln widzów.
Łączna widownia wszystkich stacji pokazujących duże imprezy sylwestrowe wyniosła 10,60 mln osób. Ich udział w rynku uplasował się na poziomie 78,33 proc.

Spośród wszystkich imprez sylwestrowych największym zainteresowaniem cieszył się „Sylwester z Dwójką” zorganizowany przez Telewizję Polską i miasto Zakopane. 6-godzinne widowisko na antenie TVP2 śledziło 4,69 mln osób. Dodatkowe 157 tys. widzów śledziło wydarzenie pokazywane od godz. 23.44 w TVP Polonia (tych danych nie należy sumować, gdyż godziny nadawania audycji na obu stacjach nie pokrywają się).
Względem poprzedniego roku impreza Dwójki zyskała 1,15 mln widzów - wówczas śledziło ją 3,54 mln osób.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z jakości, jak i z samych wyników „Sylwestra z Dwójką”. Udało się nam przebić i tak już znakomitą imprezę sprzed roku, która pokonała wówczas Polsat i TVN. W tym roku rozbiliśmy bank oglądalności i jest to widoczne nawet w Nielsenie, który w końcu zaczyna urealniać swoje dane - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP. - Pomiar NAM pokazuje, że te wyniki które przed rokiem były peakiem (ponad 5 mln podczas występu Maryli Rodowicz i Zenona Martyniuka), to w tym roku było to średnie audytorium pierwszych 5 godzin imprezy. Jednak w badaniach do których ma dostęp Telewizja Polska średnia widownia zarówno całej imprezy jak i peaków była o ponad 1 mln osób wyższa - dodaje.
- Mieliśmy rację, że jest potrzeba wypromowania takiej marki jak narodowy sylwester, i jedynym predysponowanym miejscem do tego jest właśnie Zakopane, w którym bardzo dużo ludzi świętuje rozpoczęcie nowego roku. O realizacji imprezy w tym mieście myślałem już od wielu lat. Zawsze się zastanawiałem dlaczego żaden nadawca nie wpadł na pomysł organizacji sylwestrowego koncertu w Zakopanem. Okazało się, że każdy woli robić tańsze sylwestry w niżej położonych miastach, które chociażby mają lepsze warunki logistyczne na rynkach miast, gdzie zamiast grząskiej ziemi są betonowe place, i tym samym nie trzeba budować specjalnych umocnień. Jednak pieniądze to nie wszystko. Najważniejszy jest duch wspólnoty i poczucia jedności w takim dniu, i to właśnie udało się nam uzyskać. Sukcesem było również doskonałe ułożenie koncertów, a także sprowadzenie absolutnie najważniejszych gwiazd muzycznych, zarówno krajowych jak i światowych - komentuje prezes TVP.
Kurski twierdzi, że telewizja publiczna wywiązała się ze swojego zadania, czyli dostarczenia widzom dobrej rozrywki. - Bardzo się cieszę, że tegoroczny sylwester osiągnął tak olbrzymi sukces, ale i jednocześnie jestem świadomy, że bardzo wysoko zawiesiliśmy poprzeczkę. TVP zaczyna ten rok w sposób jaki sobie wymarzyłem. Jest to już kolejny krok odbudowywania prestiżu telewizji publicznej, na który potrzebowaliśmy czasu i pieniędzy. W ramach ostrożnego ryzyka udało się nam m.in. zainicjowac ważne projekty w ramach produkcji wewnętrznej i pozyskać prawa do najważniejszych Imprez sportowychh, ktore nie mogły czekać Ze względu na terminy przetargów. Ta udana impreza sylwestrowa to spektakularny symbol procesu pozytywistycznego: mozolnej odbudowy pozycji o prestiżu telewizji publicznej w Polsce - mówi nam.
Zorganizowaną przez Telewizję Polsat w Katowicach „Sylwestrową moc przebojów” oglądało 2,24 mln widzów w Polsacie, 221 tys. w Polsacie 2, 110 tys. w Polsacie News i 73 tys. w Polsacie News 2 (rok temu było to odpowiednio 3,04 mln widzów w Polsacie, 150 tys. w Polsacie 2 i 121 tys. w Polsacie News, a więc impreza ta zanotowała znaczący spadek oglądalności)
Koncert TVN „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” zorganizowany w Warszawie, którego widownia na głównej antenie wyniosła 1,47 mln osób. Rok temu „Hello 2017” miało 1,49 mln oglądających.
Z danych telemetrycznych wynika, że Polacy 31 grudnia ub.r. spędzili przed telewizorem średnio 6 godz. i 10 min (rok wcześniej 5 godz. i 52 min) zaś 1 stycznia br. - 6 godz. i 7 min (6 godz. i 5 min).


Newsletter








Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 10,6 mln widzów przywitało Nowy Rok z dużymi imprezami sylwestrowymi w telewizji