2,3 proc. Polaków nie ogląda telewizji
Aż 97,7 proc. Polaków w wieku 15-65 lat deklaruje, że w ostatnim roku chociaż raz oglądało telewizję - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Filmy na DVD ogląda nieco ponad połowa osób, a po książki sięga mniej niż połowa.
97,7 proc. Polaków w wieku 15-65 lat, którzy w ciągu minionych 12 miesięcy oglądali telewizję, to najmniej od 2006 roku – w ostatnich trzech latach korzystanie z tego medium deklarowało powyżej 99 proc. respondentów. Z kolei filmy na DVD ogląda 54,3 proc. osób, czyli 2 proc. więcej niż rok temu, ale 2 proc. mniej niż w 2008 roku. Po książkę sięgnęło w ostatnim roku 45,8 proc. Polaków, a więc prawie 4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Ogółem tylko 25 proc. Polaków twierdzi, że interesuje się kulturą i sztuką. Taki wskaźnik utrzymuje się już od wielu lat. Poza domem Polacy najchętniej obcują z kulturą, oglądając pokazy filmowe, biorąc udział w różnego rodzaju piknikach i festynach, koncertach muzyki popularnej oraz imprezach tanecznych. Natomiast raczej niewielkie zainteresowanie wzbudzają w naszym społeczeństwie koncerty muzyki jazzowej i klasycznej oraz wystawy w muzeach.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) od 23 maja do 3 czerwca br. Objęło losową grupę 400 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, wykształcenie i typ miejscowości zamieszkania.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 2,3 proc. Polaków nie ogląda telewizji