870 tys. zł wpływów i 3 mln zł kosztów TV Republika w I kwartale br.
W I kwartale br. Telewizja Niezależna, nadawca Telewizji Republika, zanotowała 869 tys. zł przychodów ze sprzedaży, głównie abonamentu stacji. Natomiast koszty spółki wyniosły 3,03 mln zł, na co złożyły się m.in. inwestycje w nowe biuro i studio oraz wynagrodzenia dla pracowników - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

W memorandum informującym o nowej emisji swoich akcji Telewizja Niezależna podaje, że od stycznia do marca br. zanotowała 869 tys. zł wpływów, z czego 407,9 tys. zł zapewniła sprzedaż abonamentu użytkownikom telewizji kablowej i satelitarnej, 226,8 tys. zł - sprzedaż abonamentu internautom, a 225,1 tys. zł - usługi reklamowe.
Spółka nie ujawnia wyników finansowych za I kwartał ub.r., ponieważ Telewizja Republika zaczęła nadawanie w maju ub.r. W całym ub.r. większy udział w przychodach firmy niż w I kwartale br. miała sprzedaż abonamentu internautom, a mniejszy - sprzedaż abonamentu odbiorcom kablowym i satelitarnym.
- Wpływy za abonamentu na razie nie są wysokie, ale wynika to z obecnego etapu rozwoju stacji. Wpływy te zwiększają się wraz ze stopniowym budowaniem dystrybucji poprzez nowych operatorów kablowych i platformy satelitarne - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Radosław Dobrzyński, dyrektor generalny i prokurent zarządu Telewizji Niezależnej.

Sprzedaż osobnego dostępu (kart, dekoderów, pakietu) do Telewizji Republika przyniosła spółce w I kwartale br. 280,4 tys. zł, co stanowiło 32,3 proc. jej przychodów. Wpływy ze sprzedaży reklam wyniosły 224,1 tys. zł, z czego tylko 65,6 tys. zł zapewniły spoty emitowane na antenie TV Republika, a aż 158,5 tys. zł - bannery pokazywane w jej serwisie internetowym.
- Do tej pory nie współpracowaliśmy z brokerem reklamy, ta część biznesu nie była odpowiednio rozwinięta, ale obecnie negocjujemy warunki współpracy z brokerami i wkrótce wybierzemy partnera strategicznego, który będzie profesjonalnie sprzedawał czas antenowy TV Republika domom mediowym - zapowiada Radosław Dobrzyński. - Pracujemy również nad zwiększeniem zasięgu technicznego, co przełoży się na większy udział w rynku i znacznie większe przychody z reklam. Od lipca będziemy też monitorowani przez AGB Nielsen Audience Measurement, co jest warunkiem koniecznym przy sprzedaży czasu antenowego domom mediowym - dodaje.
Sprzedaż usług obejmuje głównie opłaty od nadawców kablowych i satelitarnych, którzy włączyli TV Republika do swoich ofert. Przypomnijmy, że stacja jest obecnie dostępna w Cyfrowym Polsacie, czterech z pięciu największych sieci kablowych (UPC Polska, Vectra, Inea i Toya), a także w ponad 100 małych kablówkach i w internecie. Trwają natomiast negocjacje podobnych umów z platformą nc+ i siecią kablową Multimedia Polska (przeczytaj więcej na ten temat).

Koszty Telewizji Niezależnej w I kwartale br. wyniosły 3,03 mln zł, z czego 1,49 mln zł to wydatki na usługi obce (m.in. honoraria dla współpracowników), a 1,17 mln zł - wynagrodzenia dla pracowników.
- Pierwszy kwartał był wyjątkowy. Relatywnie wysokie koszty miały charakter jednorazowy, były związane z inwestycjami w nowe biuro, sprzęt, nowe studio itp. - wylicza Radosław Dobrzyński.
Przypomnijmy, że do nowej siedziby stacja przeniosła się w lutym br. (przeczytaj o tym więcej).

W br. spółka przeznaczyła 648,7 tys. zł na inwestycje, przede wszystkim na zakup sprzętu (289,2 tys. zł) oraz wynajem i przebudowę nowej siedziby (273,9 tys. zł). W porównaniu z ub.r. mocno zmalały natomiast wydatki na oprogramowanie komputerowe.

- W mojej ocenie w I kwartale sprzedaż reklam nie była traktowana priorytetowo, a stacja przede wszystkim inwestowała w rozwój „mocy wytwórczych” - mówi Radosław Dobrzyński. - Moja obecność w TV Republika ma na celu rozwinięcie biznesu, zwiększenie zasięgu i dystrybucji sygnału oraz udziału w rynku i monetyzację naszych zasobów reklamowych w telewizji i internecie. Przewidujemy także przeprowadzenie kampanii reklamowej TV Republika, aby zwiększyć świadomość marki i dotrzeć do nowych widzów, co przełoży się na większą oglądalność stacji i większe przychody z reklam - zapowiada.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 870 tys. zł wpływów i 3 mln zł kosztów TV Republika w I kwartale br.