Oglądalność „Alarmu!” w TVP1 spadła z 1,2 mln do 730 tys. widzów
Pierwsze 36 wydań „Alarmu!” oglądało średnio 1,04 mln osób. W pierwszym tygodniu emisji nowy magazyn TVP1 gromadził 1,22 mln oglądających, a w dziewiątym było to 738 tys. osób.
Średnia widownia pierwszych 36 odcinków interwencyjnego programu wyemitowanych w okresie od 26 lutego do 24 kwietnia 2018 roku w TVP1 wyniosła 1,04 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 6,72 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,72 proc. w grupie 16-49 i 5,89 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało średnio 1,58 mln widzów w 4+.
Najwięcej widzów w analizowanym okresie przyciągnął odcinek audycji z 15 marca. Śledziło go średnio 1,50 mln osób.
W pierwszym tygodniu magazyn miał 1,22 mln oglądających. W kolejnych tygodniach widownia audycji delikatnie spadała - w drugim tygodniu śledziło ją 1,21 mln osób, w trzecim - 1,17 mln, a w czwartym - 987 tys.
Wzrost nastąpił w piątym tygodniu emisji, w którym „Alarm!” śledziło 1,06 mln widzów. W kolejnych tygodniach notowano systematyczne spadki - do 967 tys. (szósty tydzień), 881 tys. (siódmy), 878 tys. (ósmy) i 738 tys. (dziewiąty).
Należy jednak wziąć pod uwagę, że w kolejnych wiosennych tygodniach oglądalność telewizji równomiernie spadała z powodu poprawiającej się pogody, stąd też zauważalne spadki liczby widzów „Alarmu!”. Misyjna audycja Telewizji Polskiej jednak również niemal z tygodnia na tydzień notowała delikatne spadki udziałów w rynku.
Jak już informowaliśmy po niemal czterech tygodniach emisji „Alarmu!”, Jedynka w czasie emisji programu wypadała najsłabiej w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Nowy magazyn reporterski ma również gorsze wyniki oglądalności względem konkurencyjnych codziennych audycji o tej tematyce emitowanych w stacjach konkurencji. „Uwagę!” TVN od 26 lutego do 6 marca br. w dni powszednie śledziło średnio 2,33 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 15,09 proc., 17,78 proc. i 16,42 proc. Z kolei „Interwencja” Polsatu miała 1,69 mln oglądających (odpowiednio 17,13 proc., 14,24 proc. i 16,16 proc. udziału).
Kurski o „Alarmie!”: oglądalność zadowalająca, z czasem stanie się dobrą propozycją dla widza „Uwagi!” i „Interwencji”
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na swoim koncie na Twitterze opublikował również wyniki pierwszego i drugiego odcinka „Alarmu!” z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych pierwszy odcinek miał 1,32 mln oglądających, a drugi - 2,1 mln (łącznie z TVP Info; tego dnia magazyn równolegle transmitowała newsowa antena TVP, a wg NAM łączna widownia z obu stacji wyniosła 1,84 mln osób).
Świetny start nowych propozycji ramówkowych Telewizji Polskiej:
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 26 lutego 2018
1,32 mln śr. widzów Alarmu! w TVP1
3,7 mln śr. Za marzenia w TVP2
„Alarm!” to codzienny interwencyjny program, którego nazwa nawiązuje do tweeta Donalda Tuska z listopada ub.r. Widzowie w 15-minutowym programie mogą śledzić dziennikarskie interwencje, śledztwa i opowieści o realnych problemach Polski i Polaków. Reporterzy przybliżają m.in. układy i skutki niesprawiedliwych wyroków sądowych. W programie są opisywane także afery w samorządach, co ma związek z jesiennymi wyborami samorządowymi.
Od poniedziałku do czwartku cykl prowadzi Jacek Łęski, a gospodarzem piątkowych wydań jest Agnieszka Świdzińska.
„Alarm!” wytknął gwiazdom TVN i Polsatu mieszkania w zreprywatyzowanych kamienicach. Monika Olejnik: to słaba manipulacja
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Oglądalność „Alarmu!” w TVP1 spadła z 1,2 mln do 730 tys. widzów