Amazon najcenniejszą marką w handlu detalicznym na świecie
Marka Amazon wspięła się na miejsce nr 14 w rankingu BrandZ Top 100, stając się w ten sposób numerem 1 na światowym rynku handlu detalicznego.
Wynik ten pochodzi z najnowszej edycji dorocznego badania stu najcenniejszych marek na świecie BrandZ Top 100 realizowanego przez Millward Brown, na którego czele znalazło się Apple (więcej na ten temat).
Wartość marki Amazon wzrosła o 37 proc., do 37,6 mld USD, co świadczy o popularności i zasięgu handlu internetowego oraz o sile e-handlu na rynku detalicznym.
Sieć Walmart spadła w rankingu na drugie miejsce, a wartość jej marki osiągnęła 37,3 mld USD, natomiast Tesco – sieć z kapitałem brytyjskim – pozostała na miejscu nr 3 (wartość marki: 21,8 mld USD). Carrefour znalazł się na 4. miejscu z wartością marki wynoszącą 13,8 mld USD.

W tegorocznym rankingu doskonale poradzili sobie sprzedawcy detaliczni lokujący się na obu krańcach rynku. Świetnie prosperuje segment "oszczędnościowy", w tym detaliści typu Poundland w Wielkiej Brytanii czy sklepy typu "wszystko za dolara" w USA. Detaliści z segmentu luksusowego (odrębna kategoria) również wypadli znakomicie, ponieważ konsumenci mieli więcej pieniędzy i byli gotowi je wydawać.
Największe marki globalne nadal prowadzą ekspansję na rynkach wschodzących, w tym w Chinach. Carrefour dokonał konsolidacji swoich licznych linii biznesowych pod wspólną marką. Doskonałe wyniki pozwoliły sieci Walmart poświęcić dużą część roku na negocjacje z siecią detaliczną Massmart z RPA – ten krok może zmienić krajobraz handlu detalicznego i przyczynić się do podniesienia standardu życia w całej Afryce.
W tegorocznym rankingu odnotowano wzrost wartości marek detalistów takich jak Amazon czy eBay. eBay zdecydował się na odejście od swoich korzeni (czyli internetowego serwisu aukcyjnego) i uprościł swój portal, co przyniosło mu 15-proc. wzrost wartości marki.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Amazon najcenniejszą marką w handlu detalicznym na świecie