Aplikacja Żabki hitem. Do kilkudziesięciu tysięcy pobrań dziennie
W ciągu pierwszego miesiąca działania, aplikację mobilną Żappka pobrano już ponad milion razy. - Osiągnięcie miliona było naszym celem, natomiast osiągnęliśmy go znacznie wcześniej niż planowaliśmy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Opacki, dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań konsumenckich w Żabka Polska.

Żabka Polska rozpoczęła pilotaż swojej aplikacji Żappka pod koniec lutego tego roku. Na początku lipca firma ogłosiła sukces - aplikację przez pierwszy miesiąc od oficjalnego udostępniania pobrano już ponad milion razy. Jest jedną z najpopularniejszych, bezpłatnych aplikacji w Google Play i App Store.
Benefity Żappki
Korzystający z Żappki otrzymują m.in. spersonalizowane oferty oraz rabaty, a także punkty (tzw. żappsy) wymieniane na nagrody w programie lojalnościowym. Każda wydana złotówka w sklepie Żabka to 4 żappsy. Dla użytkowników aplikacji dostępne są ekskluzywne rabaty do 50 proc. na wybrane produkty.
Jak mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Michał Opacki, dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań konsumenckich w Żabka Polska, popularność aplikacji przerosła oczekiwania detalisty.
- Pierwszy milion użytkowników pozyskaliśmy już w miesiąc od zakończenia okresu pilotażowego. Żappka stała się jedną z najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji w Polsce dla użytkowników urządzeń z systemami iOS oraz Android. W rankingach najchętniej pobieranych aplikacji wyprzedziliśmy między innymi Youtube, Facebook czy Messenger. Możemy zdradzić, że liczba codziennych pobrań przekracza kilkadziesiąt tysięcy - mówi nam Michał Opacki.
Pierwszy milion Żappki
Ekspert Żabka Polska przyznaje, że tempo wzrostu bazy użytkowników aplikacji było dla managementu firmy zaskoczeniem.
- Pracując nad żappką, chcieliśmy jak najlepiej dopasować się do potrzeb współczesnych konsumentów, którzy od nowych technologii oczekują indywidulnego podejścia, wygody i innowacji w procesach zakupowych. Cieszy nas, że wysiłek włożony w powstanie żappki zaowocował zainteresowaniem naszych klientów, jednakże nie jesteśmy bardzo zaskoczeni tempem pozyskiwania nowych użytkowników - komentuje Michał Opacki.
Skąd taka popularność aplikacji? Zdaniem naszego rozmówcy, należałoby bardziej mówić o powodzeniu "całego ekosystemu", na który składają się sklepy, asortyment, pracownicy i działania komunikacyjne.
- Sprawne połączenie tych elementów zadecydowało o sukcesie aplikacji. Oprócz samych funkcjonalności, na popularność żappki znaczny wpływ miała strategia komunikacyjna, treści, które się w niej pojawiają oraz dopracowany obszar UX/UI. Nie możemy zapominać również o skrojonej na miarę ofercie, która zdobyła uznanie konsumentów. Użytkownicy żappki bardzo chętnie korzystają z przygotowanych dla nich promocji oraz zbierają żappsy w naszym programie lojalnościowym - opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Opacki.
Opacki dodaje, że w najbliższym czasie aplikację czeka wprowadzenie nowych funkcjonalności. Żappka ma też swoje ważne miejsce w komunikacji marketingowej firmy.
- Niedawno rozpoczęliśmy szeroką akcję marketingową wpierającą jednocześnie aplikację oraz produkt marki własnej – smoothie owocowo-warzywne Foodini, który dla użytkowników żappki jest dostępny w wyjątkowej cenie. W przyszłości aplikacja będzie stałym elementem działań komunikacyjnych Żabki, a jednocześnie w wybranych dedykowanych kampaniach ich pierwszoplanowym bohaterem - zdradza Michał Opacki.
Przychody ze sprzedaży spółki Żabka Polska w 2018 roku wyniosły ok. 6,9 mld zł wobec ok. 4,32 mld zł w poprzednim roku - wynika ze sprawozdania finansowego spółki. Głównym źródłem przychodów firmy były umowy z franczyzobiorcami. Na koniec roku sieć miała 5472 sklepy, dziś jest ich już około 5700. Sieć Żabka Polska obsługuje około 2 mln klientów dziennie.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Aplikacja Żabki hitem. Do kilkudziesięciu tysięcy pobrań dziennie