„CD-Action” z akcją "Nie trzeba wiele" o problemach niepełnosprawnych graczy
Magazyn „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) poświęcony grom komputerowym ruszył z akcją "Nie trzeba wiele", skierowaną do wszystkich twórców gier wideo w Polsce. Zwraca uwagę na problemy niepełnosprawności wśród graczy.
W lipcowym wydaniu „CD-Action” ukazał się tekst Mateusza Witczaka "Nie trzeba wiele", w który autor opisał problemy niepełnosprawnych graczy. Spotkał się z reakcją internautów i czytelników oraz stowarzyszeń i instytucji zajmujących się problemami osób niepełnosprawnych. Dziennikarz w swoim artykule zwrócił m.in. uwagę, że gry często są jedyną możliwością nawiązania relacji z innymi bez wychodzenia z domu i umożliwiają nawiązywanie przyjaźni bez uprzedzeń.
„Osoby z niepełnosprawnościami natrafiają w obrębie naszego medium na kłopoty, które łatwo można wyeliminować, acz trzeba o nich myśleć na każdym etapie produkcji. […] Pragniemy zainicjować dyskusję na temat dostępności. Jesteśmy przekonani, że wspólnie możemy doprowadzić do poprawy komfortu grania tej znaczącej (według GUS niepełnosprawność dotyka co piątego z nas!), a wciąż wykluczonej mniejszości. Właśnie dlatego w nadchodzących tygodniach skontaktujemy się z wami, by porozmawiać o potrzebach osób z niepełnosprawnościami, sposobach, w jakie wychodzicie im naprzeciw, oraz waszych doświadczeniach z zagadnieniem >>accessibility<<” - zaapelowało wydawnictwo.
Zachęcona reakcjami - zarówno czytelników, jak i branży gier - redakcja CD-Action postanowiła rozpocząć kampanię wśród twórców gier, aby wprowadzali do swoich produktów udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. W środę, 24 lipca na stronach cdaction.pl i pcformat.pl opublikowany został list otwarty do polskich studiów produkujących gry wideo.
W najnowszym wydaniu „CD-Action” zaplanowano kontynuację lipcowego artykułu, zawierająca m.in. najnowsze informacje dotyczące akcji. „Nie trzeba wiele” będzie promowana także w magazynie „PC Format”, który w najnowszym numerze (w sprzedaży od 5 sierpnia) opublikuje kolejny tekst poświęcony temu tematowi.
Swoje poparcie dla działań magazynu „CD-Action” w tej sprawie zadeklarowały już m. in. Polskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych, Fundacja Anny Dymnej "Mimo Wszystko", Fundacja Indie Games Polska, Wrocławski Sejmik Osób Niepełnosprawnych, Karkonoski Sejmik Osób Niepełnosprawnych, Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego, Towarzystwo Pomocy Głuchoniewidomym.
Akcję wspierają również inne media Wydawnictwa Bauer: Interia i RMF FM.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” z akcją "Nie trzeba wiele" o problemach niepełnosprawnych graczy