Chmura przyszłością dla przechowywania cyfrowych treści
Chęć udostępniania i dzielenia się cyfrowymi treściami na różnych urządzeniach zmotywuje konsumentów do przechowywania znaczącej części swoich danych w chmurze - prognozuje firma badawcza Gartner.
Z danych Gartnera wynika, że w zeszłym roku konsumenci przechowywali w chmurze tylko 7 proc. swoich cyfrowych treści. Według prognozy, w 2016 roku odsetek ten sięgnie 36 proc.
Cieszące się coraz większą popularnością smartfony i tablety pozwalają konsumentom na zapisywanie ogromnych ilości zdjęć i klipów wideo. Firma badawcza przewiduje, że w skali globalnej zapotrzebowanie na miejsce do przechowywania tego typu treści wzrośnie w latach 2011 - 2016 z 329 eksabajtów do 4,1 zettabajta. Będą one składowane w pecetach, smartfonach, tabletach, na twardych dyskach, serwerach Network Attached Storage (NAS) oraz w chmurze.
W najbliższej przyszłości potrzeby konsumentów związane z przechowywaniem treści w chmurze w większości mają zaspokoić portale społecznościowe, takie jak Facebook, które oferują darmowe miejsce na uploadowane zdjęcia i materiały wideo, które można potem udostępniać.
Gartner prognozuje, że ilość cyfrowych treści przechowywanych przez statystyczne gospodarstwo domowe wzrośnie z 464 gigabajtów w 2011 roku do 3,3 terabajta w roku 2016.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: Chmura przyszłością dla przechowywania cyfrowych treści