'Czas honoru 2': mniej widzów, ale wyższe wpływy reklamowe
Zakończony w niedzielę drugi sezon serialu historycznego TVP 2 "Czas honoru" miał mniej widzów niż nadawana rok temu premierowa seria produkcji, ale wzrosły jego wpływy reklamowe. Podczas nadawania serialu Dwójka przegrywała z komercyjnymi konkurentami.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność 13 odcinków drugiej serii "Czasu honoru", emitowanej w niedziele o 21.05, wyniosła 2,59 mln widzów. Dało to TVP 2 udział na poziomie 16,06 proc. w grupie 4+ i 15,74 proc. w grupie 16-49. Nadawana rok temu w niedziele o 20.05 pierwsza edycja serialu miała 2,86 mln widzów oraz odpowiednio 17,93 i 16,45 proc. udziału.
W czasie emisji drugiego sezonu "Czasu honoru" Dwójka zajmowała trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Lepiej od niej radziły sobie: TVN, która emitując w tym paśmie głównie "Taniec z gwiazdami" z 27,68 proc. udziału była liderem pasma i Polsat, nadający wtedy przede wszystkim "CSI: Kryminalne zagadki Miami", co dawało mu 19,87 proc. Słabiej od TVP 2 wypadała natomiast TVP 1 (głównie filmy fabularne; 11,35 proc.).
Dane telemetryczne pokazują, że opowiadający o losach cichociemnych żołnierzy "Czas honoru" oglądały głównie kobiety, widzowie w wieku powyżej 30. roku życia oraz mieszkańcy wsi, średnich i dużych miast.
Wpływy z reklam emitowanych przy drugiej serii produkcji wyniosły w sumie 7,68 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 2 przychody reklamowe na poziomie 5,71 mln zł. (dane cennikowe bez rabatów).
Oglądalność drugiej serii "Czasu honoru" odcinek po odcinku
| Czas honoru 2 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| Data | AMR | SHR % | SHR % |
| 13-09-2009 | 1 957 005 | 11,67% | 11,57% |
| 20-09-2009 | 2 723 292 | 18,17% | 16,93% |
| 27-09-2009 | 2 484 669 | 16,17% | 15,48% |
| 04-10-2009 | 2 431 296 | 15,40% | 15,18% |
| 11-10-2009 | 2 548 605 | 15,65% | 15,14% |
| 18-10-2009 | 2 570 359 | 15,61% | 15,96% |
| 25-10-2009 | 2 715 192 | 17,46% | 16,13% |
| 01-11-2009 | 2 302 843 | 15,18% | 14,26% |
| 08-11-2009 | 2 607 353 | 15,70% | 16,99% |
| 15-11-2009 | 2 582 886 | 15,29% | 15,61% |
| 22-11-2009 | 2 577 587 | 15,61% | 15,94% |
| 29-11-2009 | 2 690 971 | 15,69% | 16,04% |
| 06-12-2009 | 3 454 695 | 21,66% | 19,70% |
| średnia | 2 588 467 | 16,06% | 15,74% |
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji serialu
| Czas honoru 2 na tle konkurencji | ||
| Wszyscy 4+ | ||
| Stacja | AMR | SHR % |
| TVN | 4 462 164 | 27,68% |
| Polsat | 3 203 295 | 19,87% |
| TVP 2 – Czas honoru | 2 588 467 | 16,06% |
| TVP 1 | 1 829 213 | 11,35% |
Profil widowni "Czasu honoru"
| Czas honoru 2 | ADH % | AFF | |
| Płeć | Mężczyźni | 45,52% | 95 |
| Kobiety | 54,48% | 105 | |
| Wiek | 4-9 | 1,47% | 25 |
| 10-15 | 4,17% | 57 | |
| 16 - 19 | 2,34% | 39 | |
| 20 - 24 | 3,27% | 38 | |
| 25 - 29 | 4,67% | 54 | |
| 30 - 34 | 8,67% | 108 | |
| 35 - 39 | 8,89% | 129 | |
| 40 - 44 | 7,37% | 114 | |
| 45 - 49 | 12,64% | 170 | |
| 50 - 54 | 9,29% | 112 | |
| 55 - 59 | 9,31% | 124 | |
| 60+ | 27,90% | 147 | |
| Wlk. miasta | Wieś | 44,81% | 115 |
| < 50 tys. | 18,93% | 79 | |
| 50-100 tys. | 8,63% | 102 | |
| 100-200 tys. | 6,51% | 82 | |
| > 200 tys. | 21,12% | 102 | |
| Zawód | Top management | 9,45% | 119 |
| Pracownicy średniego szczebla | 15,41% | 108 | |
| Pracownicy fizyczni i rolnicy | 24,45% | 118 | |
| Emeryci | 35,30% | 133 | |
| Inni | 15,40% | 50 | |
| Wykształcenie | Podstawowe | 47,13% | 105 |
| Średnie | 31,66% | 105 | |
| Wyższe | 15,57% | 136 | |
| Inne | 5,65% | 42 | |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 'Czas honoru 2': mniej widzów, ale wyższe wpływy reklamowe