Astro zapowiada ekspansję kanałów E-Sport, 13 i News24
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji do 2031 roku przedłużyła spółce Astro koncesje na trzy kanały: News24, 13 i E-Sport. - Planujemy umowy z kolejnymi sieciami kablowymi - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, prezes spółki.
Astro to spółka medialna, producent m.in. teleturnieju „Familiada”, nadawca kanału E-Sport, 13 i News24, które są sukcesywnie wprowadzane do dużych kablówek w Polsce - za wyjątkiem UPC Polska. Pod koniec ub. tygodnia spółka uzyskała 10-letnią koncesję na nadawanie wszystkich tych kanałów. - To dobra informacja, pozwoli nam to teraz przeprowadzić planowaną od dłuższego czasu ekspansję. Zaistniejemy w kolejnych sieciach kablowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, prezes spółki Astro.
O rozpoczęciu prac nad uruchomieniem stacji News24 firma Astro poinformowała w połowie marca 2020 roku. Zaznaczyła, że wykorzystując swoje doświadczenia z zarządzania Superstacją przygotowała „biznesplan i założenia projektu telewizji opartej w 100 proc. na relacjach terenowych z Polski i świata”. W lipcu ub. roku KRRiT wyraziła zgodę na to, by nadawca zmienił nazwę kanału Next 24/7 HD (miał na nadawanie tego kanału koncesję od 2011 roku) - na News24.
Kanał E-Sport nadaje od 2017 roku, w marcu 2019 roku ogłoszono, że osiągnął rentowność operacyjną. Stacja była wprowadzana kolejno do ofert sieci Vetra, Multimedia Polska, Toya, Inea i Orange TV, w sierpniu 2018 roku została objęta pomiarem oglądalności realizowanym przez Nielsen Audience Measurement, a we wrześniu zaczęto emitować w niej reklamy.
Z kolei kanał o nazwie 13 - jak się dowiadujemy – ma zostać uruchomiony w 2021 roku na bazie nieistniejącej Next TV (właścicielem też byłą spółka Astro), ma być kanałem ogólnym, podobnym do TVP2 - bazującym w dużej części na telewizyjnych archiwaliach i rozrywce. Kanały Next TV skończyły nadawanie w początku 2015 roku.
W grudniu ub. roku Astro podpisała z Telewizją Polską umowę na produkcję kolejnych 90 odcinków teleturnieju „Familiada” emitowanego od lat w TVP2. W czwartym kwartale ub.r. przychody sprzedażowe spółki zmalały rok do roku o 8,3 proc. do 1,14 mln zł, a zysk netto wzrósł z 241,8 do 281,7 tys. zł. W całym ub.r. firma poprawiła wpływy i zysk

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Astro zapowiada ekspansję kanałów E-Sport, 13 i News24
Czyli będą emitowane stare seriale typu Niania i Miodowe Lata, odgrzewane do bólu kabarety i powtórki z powtórek Familiady.