Rusza sprzedaż reklam przy Euro 2024 w TVP. Ponad 460 tys. zł za spot
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej zaprezentowało ofertę reklamową dedykowaną mistrzostwom Europy w piłce nożnej Euro 2024. Reklamodawcy mają do wyboru emisję klasycznych spotów, sponsoring i oferty online. Za spot z udziałem Polaków trzeba zapłacić ponad 460 tys. zł netto.

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2024 odbędą się w okresie od 14 czerwca do 14 lipca. Mecze transmitowane będą w TVP1, TVP2 i TVP Sport oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.
Mecze fazy grupowej rozgrywane będą o godz. 15., 18. i 21., zaś mecze fazy pucharowej o godz. 18. i 21. W Euro 2024 zagrają 24 drużyny, podzielone na 6 grup. Rozegranych zostanie 51 spotkań, z czego 45 będzie transmitowanych w prime time.
31 spotkań pokaże TVP1, 14 - TVP2 i 51 - TVP Sport. Faza grupowa obejmuje 36 spotkań, 1/8 finału - 8, ¼ finału - 4, półfinał - 2 i finał - 1.
Sprzedaż wybranych meczów live UEFA Euro 2024 jest prowadzona w cenniku. Oferta reklamowa objęta jest sprzedażą łączoną (TVP1 + TVP2 + TVP Sport). Dla sprzedaży meczów obowiązują warunki klienta na 2024 rok, a pasma objęte dedykowaną ofertą na UEFA Euro 2024 są wyłączone z mechanizmu gwarancji średniej ceny.
Ponad 460 tys. zł za spot przy meczu Polaków
Pierwszeństwo zakupu, do 10 marca, mają oficjalni sponsorzy, którymi są: Alipay, Atos, Adidas, Betano, Booking.com, BYD, Coca-Cola Zero Sugar, Hisense, Lidl, Strauss, Unilever, Visit Qatar i Vivo. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpocznie się 11 marca.
Najdroższe spoty to te emitowane przy meczach z udziałem polskiej reprezentacji. 16 czerwca Polacy zagrają z Holandią - spot przy tej transmisji kosztuje 386,9 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). Pięć dni później, 21 czerwca polska kadra zmierzy się z Austrią - spot kosztuje również 386,9 tys. zł. 25 czerwca odbędzie się mecz Francja - Polska. Wówczas za reklamę trzeba zapłacić 464,3 tys. zł.
Ceny reklam przy pozostałych meczach są znacznie niższe. W fazie grupowej maksymalna cena wynosi 137,1 tys. zł, w 1/8 finału - 140,9 tys. zł, w ćwierćfinale - 134,3 tys. zł, w półfinale - 180,3 tys. zł i w finale - 281,1 tys.zł.
W ofercie kontynuowany będzie sponsoring multiscreen, czyli emisja billboardów sponsorskich przy dedykowanych treściach w telewizji i online - tvpsport.pl i w aplikacji TVP Sport. Nowością jest możliwość emisji billboardów sponsorskich w bliskim sąsiedztwie transmisji live, tzn. przy studiach przed rozpoczęciem i po zakończeniu meczów (po 2 billboardy sponsorskie przed meczem i po meczu).
Najdroższy pakiet sponsorski kosztuje 570 tys. zł netto. Obejmuje emisję 268 billboardów sponsorskich, które emitowane będą przy następujących pozycjach programowych: “Droga do Euro” (TVP Sport, kwiecień-czerwiec), “Biało-Czerwoni na Euro” (TVP Sport, maj-czerwiec), serwis Sport (TVP1, 14 czerwca - 14 lipca), “Euro Wieczór” (TVP Sport, 14 czerwca-14 lipca), powtórki meczów w TVP Sport (14 czewrca-14 lipca), transmisje live digital + wideo (TVP Sport, serwis www i aplikacja).
Dla wszystkich meczów, które nadawane będą równolegle w antenie głównej i TVP Sport obowiązywać będzie sprzedaż łączona, tj. reklamodawca musi dokonać zakupu reklamy w obu kanałach. Ta forma sprzedaży jest reakcją na duży i rosnący odsetek widzów, którzy transmisje sportowe oglądają w kanale tematycznym. W trakcie Mundialu w Katarze widownia meczów TVP Sport osiągała nawet 2,5 mln widzów (Nielsen, AMR meczu Polska – Francja, 4+).
Szeroka oferta digital
Telewizja Polska przygotowuje szereg audycji związanych z Euro 2024. W ofercie TVP znalazły się m in. formaty: „Droga do Euro 2024”, „Biało – Czerwoni na Euro 2024”, czy „Dzień na Euro 2024”. Każda oferta zakłada obecność reklamową przy wszystkich audycjach dodatkowych.
Biuro Reklamy TVP proponuje też reklamodawcom szeroką ofertę w środowisku digital. Poza standardową reklamą, emitowaną przy meczach transmitowanych na żywo, oraz klasyczną reklamą online, w ofercie znalazły się też inne formy angażujące widzów tj. reklama w telewizji hybrydowej (HBB TV), Game Stories Highlights Google OneBox oraz możliwość ekspozycji marki przy treściach Euro 2024 na YouTube. BR TVP przypomina, że w trakcie Mundialu w Katarze transmisje meczów na żywo wygenerowały łącznie ponad 70,5 mln odtworzeń. Najlepiej oglądanym meczem było spotkanie Polska – Argentyna, które wygenerowało łącznie niemal 4,3 mln streamów. (Gemius Prism: WEB+APP MOB / Google Analytics: TVP GO).
- UEFA Euro 2024 to nie tylko największe wydarzenie sportowe tego roku, ale także prawdziwa uczta emocji i pasji. Mistrzostwa odbędą się tuż obok nas, co dodatkowo wzmacnia zainteresowanie turniejem, szczególnie w zestawieniu z poprzednim Euro, rozproszonym po całym kontynencie. Spodziewamy się rekordowej popularności wśród kibiców, jak również wśród marek, które będą chciały skorzystać z wysokiej i unikalnej widowni telewizyjnej oraz ekskluzywnych treści dostępnych jedynie w TVP. Nasza oferta jest kompleksowa i łączy telewizję linearną z online. Doświadczenie z Mundialem w Katarze dowiodło, że widzowie chętnie śledzą transmisje w internecie, gdy nie mogą skorzystać z tradycyjnej telewizji. Ponadto, krótkie skróty i materiały wideo prosto z turnieju stały się ważnym narzędziem do zwiększenia zasięgu i zaangażowania widzów – mówi Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy TVP.
Bloki sponsorskie przy transmisji, lokowanie produktu
Bloki zakupione przez oficjalnych sponsorów UEFA Euro 2024 (Alipay i VIVO) w okresie pierwokupu objęte są obowiązkową wyłącznością konkurencyjną. Ponadto w ofercie UEFA Euro 2024 istnieje możliwość zakupu reklamy wariantowej. Nie ma możliwości zakupu form niestandardowych takich jak: kompresja, reklama wirtualna, blok ekskluzywny czy wyłączność konkurencyjna.
Po raz pierwszy w historii UEFA dopuściła możliwość emisji billboardów sponsorskich w bliskim sąsiedztwie transmisji live, tzn. przy studiach przed rozpoczęciem i po zakończeniu meczów - będą emitowane w TVP1/TVP2 i TVP Sport.
Reklamodawcy mogą też skorzystać z lokowania produktu w studiach - ta oferta podlega wycenie indywidualnej. Umowa licencyjna dopuszcza lokowanie produktu w studiach przy transmisjach wyłącznie sponsorom UEFA Euro 2024. Z tej formy reklamy mogą skorzystać producenci napojów, sprzętu elektronicznego (laptopy, tablety, telewizory). Lokowany brand może pojawić się wyłącznie jako naturalny element studia.
Inauguracja Euro 2024 odbędzie się w Niemczech 14 czerwca 2024 r. w Monachium. Finał odbędzie się 14 lipca na Stadionie Olimpijskim w Berlinie. Telewizja Polska ma wyłączne prawa do transmisji wydarzenia.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


.webp)
Dołącz do dyskusji: Rusza sprzedaż reklam przy Euro 2024 w TVP. Ponad 460 tys. zł za spot
Z tego powodu hbbtv od TVP na bardzo mały zasięg odbiorców. Wina jest po stronie publicznego nadawcy, który tym problem nie przejmuje się. Może nadszedł czas na zmianę firmy obsługującej hbbtv w TVP?