Canal+ i Orange testują sprzedaż nowej usługi. „Strategiczne partnerstwo”
Canal+ rozpoczął testową sprzedaż światłowodu na bazie infrastruktury Orange – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy dostawcy płatnej telewizji wyjaśnia, że z oferty mogą skorzystać wybrani klienci, znajdujący się w zasięgu operatora i potencjalnie zainteresowani usługą. – Obecnie oferta jest dostępna wyłącznie w kanale sprzedaży telefonicznej – mówi przedstawiciel Canal+.

O tym, że jesienią światłowodowy internet znajdzie się w ofercie Canal+ Polska jako pierwsi poinformowali użytkownicy forum.satkurier.pl. – Mamy strategiczne partnerstwo z Canal+ i obecnie testujemy wspólnie różne rozwiązania. Na tym etapie nie komentujemy naszych działań marketingowych – mówi Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.
Ceny światłowodu od 65 zł miesięcznie
Nieco więcej szczegółów zdradza Kaniowski. – Ceny światłowodu rozpoczynają się od 65 zł miesięcznie i towarzyszy im także dostęp do pakietów Canal+ z promocyjnym okresem 6 miesięcy bez opłat za część telewizyjną oferty. W najbliższym czasie planujemy udostępnić ofertę w kolejnych kanałach sprzedaży, m.in. w punktach obsługi klienta Canal+ – wyjaśnia rzecznik Canal+ Polska.
O tym, że Canal+ Polska prowadzi rozmowy w sprawie zaoferowania usług światłowodowych we współpracy z Orange Polska, portal Wirtualnemedia.pl informował na początku roku. Spada popularność tradycyjnych usług telewizyjnych na rzecz serwisów streamingowych. Bez szybkiego i nielimitowanego internetu, ciężko korzystać z platform typu Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max czy SkyShowtime.
Do tej pory Canal+ oferował jedynie internet w technologii LTE, ale nie promował specjalnie usługi. Konkurencyjni wobec Canal+ dostawcy płatnej telewizji byli dotychczas w lepszym położeniu. Platforma cyfrowa Polsat Box wchodzi w skład tej samej grupy, co operatorzy telekomunikacyjni Plus i Netia, oferujący usługi światłowodowe. Takowe mają też w ofercie Play/UPC Polska, Vectra/Multimedia Polska, Inea, Toya czy Orange.
W marcu po ponad rocznej przerwie, do oferty telewizyjnej Orange wróciła paczka Canal+. Operator zaproponował wtedy dwa nowe pakiety - Canal+ Seriale i Filmy oraz Canal+ Super Sport z Ligą Mistrzów, Premier League i galami KSW. Orange usunął z oferty IPTV większość stacji Canal+ na początku 2024 roku. Tłumaczono to wygaśnięciem umowy z nadawcą. Oferowano jedynie stacje: Canal+ Sport 5, Canal+ Domo, Canal+ Kuchnia, Ale Kino+, TeleToon+, MiniMini+, Planete+, Novelas+.
Orange i Canal+ od wielu lat współpracują w zakresie oferty satelitarnej. Operator odchodzi jednak od satelity na rzecz światłowodu. Na koniec czerwca miał 969 tys. klientów IPTV i 39 tys. satelitarnych. Według szacunków Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Canal+ Polska ma blisko 1,9 mln klientów telewizyjnych.
Dołącz do dyskusji: Canal+ i Orange testują sprzedaż nowej usługi. „Strategiczne partnerstwo”