„Anuluj w każdej chwili” chwalą się platformy. Zobacz, jak zrezygnować z subskrypcji
Mimo iż mówi się, że od przybytku głowa nie boli, to nadmiar subskrypcji różnych platform streamingowych może zaboleć nasz budżet. Chęć oszczędności to jednak tylko jeden z powodów, dla którego po pewnym czasie rezygnujemy z dostępu do obszernych bibliotek VOD. Czy anulowanie jest jednak tak samo łatwe, jak rozpoczęcie subskrypcji? Sprawdzamy.

Jak informowaliśmy jakiś czas temu, subskrybenci platform z wideo na żądanie są przytłoczeni liczbą subskrypcji. Takie wnioski płyną przynajmniej z badania Global Streaming Study 2025, przeprowadzonego przez firmę konsultingową Simon-Kucher. 42 proc. użytkowników serwisów streamingowych uważa, że wydaje za dużo na opłaty abonamentowe. 35 proc. badanych zadeklarowało, że zamierza zrezygnować co najmniej z jednej tego typu usługi w ciągu roku. Niemal połowa (48 proc.) zmieniłoby zdanie, gdyby pojawił się tańszy plan z reklamami.
O coraz droższych subskrypcjach wiodących serwisów streamingowych z filmami, serialami, sportem i kanałami telewizyjnymi w jakości 4K, które uderzają Polaków po kieszeni, pisaliśmy jesienią. Z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, wynikało, że miesięczny koszt takich subskrypcji wynosił 496,95 zł, a roczny 5 963,4 zł. Nic więc dziwnego, że platformy streamingowe pierwsze znajdują się na naszym celowniku, gdy szukamy oszczędności w domowym budżecie.
Czytaj także: Ludzie zmęczeni liczbą subskrypcji wideo. Uważają, że płacą za dużo
Co ciekawe, łatwość anulowania subskrypcji wydaje się być zaletą niemal tak istotną, jak cena czy oferta danej platformy. „Filmy, seriale i wiele więcej bez ograniczeń Już od 33 zł. Anuluj w każdej chwili” – reklamuje się, chociażby Netflix.
Jak w praktyce wygląda jednak rezygnacja z dostępu? Sprawdziliśmy to w przypadku czołowych usługodawców: Netfliksa, HBO Max, Player, Polsat Box Go, Disney+, SkyShowtime, Apple TV+, Canal+ online.
Na ogół proces wygląda podobnie. Przy rezygnacji z subskrypcji kluczowe jest sprawdzenie, czy umowę zawarliśmy bezpośrednio z platformą, czy z pośrednikiem. W tym drugim przypadku anulacji należy dokonać w panelu konkretnego operatora (np. poprzez centrum pomocy) lub np. kontaktując się z jego infolinią.
Czytaj także: Disney ze wzrostami w streamingu. Telewizja wciąż się kurczy
Czasem możemy zostać poproszeni o wypełnienie krótkiej ankiety dotyczącej powodów rezygnacji. Na ogół po anulacji otrzymamy także jej potwierdzenie. Warto je zachować. Po rezygnacji z subskrypcji dostęp do usług pozostaje aktywny do końca bieżącego okresu rozliczeniowego. Warto pamiętać też o tym, że anulowanie subskrypcji nie jest równoznaczne z usunięciem konta na danej platformie.
Netflix
Rezygnację z subskrypcji Netfliksa zaczynamy od zalogowania się na konto na stronie www.netflix.com. Następnie w prawym górnym rogu ekranu należy kliknąć w ikonę swojego profilu, a następnie wybrać opcję „Konto”. W sekcji „Członkostwo i rozliczenia” znajduje się przycisk „Anuluj członkostwo”/„Anuluj subskrypcję”). Ostatnim krokiem jest potwierdzenie rezygnacji. Po poprawnym anulowaniu subskrypcji na adres mailowy powinien wpłynąć e-mail z potwierdzeniem.
Po rezygnacji z Netflixa dostęp do oferty platformy przysługuje do końca opłaconego okresu rozliczeniowego.
Co ważne, jeśli subskrypcja była opłacana przez operatora typu Play, Orange, Apple, anulowania subskrypcji należy dokonać także w panelu danego operatora. Proces rezygnacji z subskrypcji jest analogiczny w przypadku aplikacji mobilnej.
HBO Max
Proces rezygnacji rozpoczyna się na stronie www.hbomax.com i zalogowaniu na konto. Następnie, będąc już na swoim profilu, należy wejść w „Subskrypcja”, gdzie znajdziemy opcję „Zarządzaj subskrypcją”, a następnie „Anuluj przedłużenie subskrypcji”.
Player
Żeby zakończyć subskrybowanie Playera, logujemy się na konto na stronie www.player.pl przez przeglądarkę internetową. Następnie w menu głównym wybieramy opcję „Moje zakupy i karty” (może być też „Moje konto” lub „Moje zamówienia”). Przy wybranym pakiecie klikamy „Rezygnuję z pakietu”/„Anuluj subskrypcję”.
Po anulowaniu subskrypcji powinniśmy otrzymać e-mail z potwierdzeniem operacji.
Jeśli subskrypcja Playera była kupiona przez operatora, możemy zrezygnować przez SMS. W tym celu należy wysłać wiadomość o treści: STOP PLAYER na numer 80555. Ważne, aby wiadomość była nadana z numeru telefonu, który był użyty do zakupu. Anulowanie zostanie potwierdzone osobną wiadomością SMS lub w profilu klienta.
Polsat Box Go
Rezygnację z platformy Polsatu zaczynamy od zalogowania się na konto na stronie www.polsatboxgo.pl. W sekcji "Moje dostępy" wybieramy pakiet, z którego chcemy zrezygnować. Następnie klikamy przycisk "Zrezygnuj" i potwierdzamy swoją decyzję. Na ekranie powinniśmy zobaczyć potwierdzenie wyłączenia dostępu, wraz z datą do kiedy subskrypcja pozostanie aktywna po rezygnacji.
Disney+
Anulowanie subskrypcji zaczynamy od wejścia na stronę www.disneyplus.com i zalogowanie się. W ustawieniach profilu wybieramy z menu opcję „Konto”, a następnie „Subskrypcja”. Klikamy opcję anulacji i potwierdzamy decyzję. Podobnie jak w przypadku poprzednich platform, dostęp do katalogu będzie obowiązywał do końca aktualnie opłaconego okresu.
SkyShowtime
Rezygnację z subskrypcji SkyShowtime zaczynamy od wejścia na stronę lub aplikacje i zalogowanie się. Następnie przechodzimy do sekcji „Konto” lub „Plany i płatności”, gdzie wybieramy opcję „Anuluj subskrypcję”. Ostatni krok to potwierdzenie decyzję.
Po anulowaniu subskrypcji otrzymasz e-mail z potwierdzeniem i informacją, jak długo będziesz mieć dostęp do usługi. Także w tym przypadku subskrypcja pozostaje aktywna do końca aktualnego okresu rozliczeniowego, nawet po anulowaniu.
Apple TV+
Anulowanie subskrypcji Apple TV+ rozpoczynamy od wejścia na stronę tv.apple.com/pl i zalogowania się na konto. Następnie wybieramy „Ustawienia”, przechodzimy do sekcji „Subskrypcje”, a potem „Zarządzaj”. Po wyborze subskrypcji Apple TV+ klikamy „Anuluj subskrypcję”. Potwierdzamy decyzję.
Canal+ online
Subskrypcję anulujemy na stronie www.canalplus.com, na swoim profilu, wybierając „Moje Konto”. w sekcji „Moje Usługi” lub „Moja oferta” wybieramy pakiet, z którego chcemy zrezygnować. Klikamy opcję „Anuluj subskrypcję” lub „Rezygnuję z pakietu” i potwierdzamy decyzję. Po anulowaniu subskrypcji otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail.
Dołącz do dyskusji: „Anuluj w każdej chwili” chwalą się platformy. Zobacz, jak zrezygnować z subskrypcji