Eurowizja 2025 rozbiła bank. Ogromny wzrost widowni w TVP
Prawie 4 mln widzów oglądało w TVP sobotni finał 69. Konkursu Piosenki Eurowizji, w którym wystąpiła Justyna Steczkowska – wynika z danych Nielsena. Telewizyjna Jedynka w porze emisji muzycznego widowiska była zdecydowanym liderem rynku, a tegoroczny finał Eurowizji śledziło o 2,4 mln widzów niż zeszłoroczne wydarzenie transmitowane ze szwedzkiego Malmo.

Tegoroczny finał Eurowizji z Bazylei Telewizja Polska emitowała w sobotę 17 maja między godz. 21.00 a 1.00 w TVP1 i TVP Polonia.
Średnia widownia muzycznego konkursu w samej Jedynce wyniosła 3,35 mln osób, co dało TVP1 udział w rynku na poziomie 36,6 proc. w gronie wszystkich widzów, 38,26 proc. w grupie 16-59 i 40,7 proc. wśród widzów w wieku 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. W TVP Polonia średnia oglądalność wyniosła 630 tys. widzów.
Na obu antenach Telewizji Polskiej 69. Konkurs Piosenki Eurowizji śledziło w sumie 3,98 mln osób, a łączny udział wyniósł 43,49 proc. w grupie 4+, 45,60 proc. w grupie 16-59 i 48,79 proc. w 16-49.
W szczytowym momencie oglądalności, który przypadł na występ Justyny Steczkowskiej reprezentującej Polskę z utworem „Gaja”, finał Eurowizji zgromadził przed ekranami Jedynki średnio 4,58 mln osób i nieco ponad milion oglądających za pośrednictwem TVP Polonia. Łącznie było to prawie 5,6 mln oglądających.
Oglądalność półfinałów Eurowizji 2025
Drugi półfinał tegorocznego konkursu transmitowany w TVP w czwartek 15 maja między godziną 21.00 a 23.30 oglądało w TVP1 średnio 1,12 mln widzów, co dało Jedynce 11,8 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej, 12 proc. w grupie komercyjnej 16-59 i 13,7 proc. w grupie 16-49. Średnia widownia obu anten TVP w czasie transmisji drugiego półfinału Eurowizji 2025 wyniosła 1,29 mln odbiorców, a Jedynka była liderem oglądalności.
Pierwszy półfinał Eurowizji 2025 z wtorku 13 maja, w którym wystąpiła Justyna Steczkowska, przyciągnął średnio 2 mln odbiorców. Dało to TVP1 udział w rynku na poziomie 10,4 proc. wśród ogółu widzów oraz 8,7 proc. w grupie komercyjnej 16-59 i 8,9 proc. wśród widzów w przedziale wiekowym 16-49. W momencie najwyższej oglądalności, który przypadł na występ Justyny Steczkowskiej, konkurs zgromadził przed telewizorami 2,5 mln widownię.
Tegoroczna Eurowizja z większą widownią niż przed rokiem
Według danych Nielsena w ubiegłym roku finał Eurowizji w TVP1 i TVP Polonia śledziło średnio 1,57 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 18,08 proc. w grupie ogólnej, 22,94 proc. w grupie 16-49 i 20,26 proc. w grupie 16-59. Nie wystąpiła w nim reprezentująca Polskę Luna, bo odpadła w półfinale.
Kto wygrał 69. Konkurs Piosenki Eurowizji?
69. Konkurs Piosenki Eurowizji w Bazylei wygrał reprezentant Austrii Johannes Pietsch, pseudonim artystyczny JJ, z utworem “Wasted Love”, drugie miejsce zajęła reprezentantka Izraela, a trzecie Estonia.
Justyna Steczkowska z piosenką “Gaja” zajęła 14. miejsce, ale w głosowaniu widzów była siódma.
Dołącz do dyskusji: Eurowizja 2025 rozbiła bank. Ogromny wzrost widowni w TVP