'Fort Boyard' przegrał z programami TVP 1 i TVN-u
Nadawany w sobotnie wieczory na antenie TVP 2 turniej przygodowy"Fort Boyard" miał mniej widzów niż pozycje emitowane w tym czasieprzez TVP 1 i TVN, udało mu się jednak wygrać z programami Polsatu.Z reklam show przyniósł Dwójce 6,1 mln zł.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.plwynika, że "Fort Boyard" oglądało średnio 2,33 mln osób. Formatzapewnił TVP 2 udział w rynku na poziomie 16,85 proc. wśródwszystkich widzów i w 17,43 proc. w grupie 16-49. Lepsze wynikishow miał w okresie od 11 października do 6 grudnia br. (dataemisji ostatniego odcinka), gdy pokazywany był o 19.10, bo jegoudział w rynku wahał się wtedy między 16,43 proc. a 20,15 proc.Wcześniej, gdy program nadawano o 20.05 (od 6 września br.), jegoudział wynosił od 13,35 proc. do 15,99 proc.
W paśmie nadawania "Fortu Boyard" TVP 2 była dopiero trzeciąstacją pod względem gromadzonej widowni. Liderem pasma była TVP 1,emitująca wtedy głównie "Wieczorynkę", "Wiadomości" i filmyfabularne, co dało jej 3,53 mln widzów. Na drugiej pozycji znalazłasię TVN (gł. "Fakty", "Uwaga!", "Niania", "Mam talent"; 2,9 mln).Nieco gorzej od Dwójki radził sobie natomiast Polsat (gł."Wydarzenia", "Ranking gwiazd", "Jak Oni śpiewają"; 2,2 mln).
Program gromadził przed telewizorami głównie kobiety, widzów wwieku od 10 do 15 lat oraz od 35 do 39 lat i powyżej 45. rokużycia, mieszkańców wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Przychody ze spotów reklamowych nadawanych przed i po emisjikażdego odcinka "Fortu Boyard" wyniosły w sumie 6,1 mln zł (danecennikowe bez rabatów).
Druga edycja programu, która została już nagrana, ma pojawić sięw ramówce TVP 2 wiosną 2009 roku.
Oglądalność "Fortu Boyard" odcinek poodcinku
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
| Data | Godz. | AMR | SHR% | SHR% |
| 06-12-2008 | 19:11 | 2 847 432 | 19,14% | 20,29% |
| 29-11-2008 | 19:14 | 2 713 883 | 19,51% | 19,58% |
| 22-11-2008 | 19:12 | 2 450 641 | 17,17% | 17,15% |
| 15-11-2008 | 19:13 | 2 686 228 | 18,91% | 19,52% |
| 08-11-2008 | 19:12 | 2 512 314 | 18,04% | 18,90% |
| 25-10-2008 | 19:12 | 2 295 930 | 16,43% | 17,58% |
| 18-10-2008 | 19:11 | 2 356 419 | 17,89% | 17,92% |
| 11-10-2008 | 19:13 | 2 636 686 | 20,15% | 19,85% |
| 04-10-2008 | 20:08 | 1 941 782 | 13,35% | 13,23% |
| 27-09-2008 | 20:05 | 1 907 934 | 13,61% | 13,45% |
| 20-09-2008 | 20:07 | 1 948 599 | 13,62% | 14,69% |
| 13-09-2008 | 20:05 | 2 178 658 | 15,37% | 17,51% |
| 06-09-2008 | 19:55 | 1 768 722 | 15,99% | 17,72% |
| średnia | 2 325 962 | 16,85% | 17,43% |
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisjiprogramu
| Wszyscy 4+ | ||
| Stacja | AMR | SHR% |
| TVP 1 | 3 525 822 | 25,54% |
| TVN | 2 896 205 | 20,98% |
| TVP 2 - Fort Boyard | 2 325962 | 16,85% |
| Polsat | 2 217 810 | 16,06% |
Profil widowni "Fortu Boyard"
| AFF | ADH % | ||
| Płeć | Mężczyźni | 96 | 46,17% |
| Kobiety | 104 | 53,83% | |
| Wiek | 4- 9 | 82 | 5,14% |
| 10- 15 | 130 | 9,88% | |
| 16 - 19 | 69 | 4,28% | |
| 20 - 24 | 44 | 3,84% | |
| 25 - 29 | 53 | 4,53% | |
| 30 - 34 | 99 | 7,75% | |
| 35 - 39 | 102 | 6,85% | |
| 40 - 44 | 88 | 5,80% | |
| 45 - 49 | 111 | 8,58% | |
| 50 - 54 | 109 | 8,95% | |
| 55 - 59 | 114 | 8,23% | |
| 60+ | 142 | 26,16% | |
| Wlk.miasta | Wieś | 124 | 47,49% |
| < 50 tys. | 88 | 21,00% | |
| 50-100 tys. | 99 | 8,91% | |
| 100-200 tys. | 96 | 7,67% | |
| > 200 tys. | 72 | 14,93% | |
| Zawód | Top management | 48 | 3,95% |
| Pracownicy szczebla średniego | 80 | 10,77% | |
| Pracownicy fizyczni i rolnicy | 105 | 20,57% | |
| Emeryci | 137 | 35,39% | |
| Inne | 89 | 29,31% | |
| Wykształcenie | Podstawowe | 122 | 53,79% |
| Średnie | 81 | 24,38% | |
| Wyższe | 57 | 6,81% | |
| Inne | 109 | 15,02% |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: 'Fort Boyard' przegrał z programami TVP 1 i TVN-u