'Fort Boyard' radzi sobie słabiej od konkurencji
Turniej przygodowy "Fort Boyard", który Dwójka emituje w soboty o 20.00, ma mniej widzów niż nadawane w tym czasie propozycje konkurencji. Show obniżył też widownię stacji w porównaniu do ub. r. Mimo to nadawca jest zadowolony z wyników programu.
Trzy pierwsze odcinki "Fortu Boyard" oglądało w TVP 2 średnio 1,98 mln widzów, co dało stacji 15,02 proc. udziału w grupie 4+ i 16,66 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Rok temu w tym paśmie Dwójka radziła sobie lepiej w grupie 4+ - miała 2,31 mln widzów i udział wynoszący odpowiednio 16,44 proc., ale gorzej w grupie komercyjnej, gdzie wtedy jej udział wynosił 15,34 proc.
W czasie emisji programu TVP 2 jest dopiero na czwartym miejscu w rynku telewizyjnym. Wyprzedzają ją: TVP 1 (ma 3,3 mln widzów, którzy oglądają w tym czasie filmy fabularne), Polsat (2,92 mln, "Jak Oni śpiewają") i TVN (2,35 mln; "Niania", "Mam talent!", film).
Kierownictwo telewizyjnej Dwójki jest jednak zadowolone z wyników, jakie osiąga "Fort Boyard" i nie planuje zmiany pasma jego emisji. - Nie jest to program emitowany na żywo, więc nie generuje tylu emocji i już na starcie ma gorszą pozycję niż konkurenci - tłumaczy nam Jarosław Burdek, wicedyrektor TVP 2 odpowiedzialny za rozrywkę - "Fort Boyard" to rozrywka na światowym poziomie. Jestem przekonany, że widownia programu będzie rosnąć, bo kolejne odcinki będą jeszcze lepsze niż te dotąd pokazane - dodaje.
Z danych wynika, że show śledzą ludzie w różnym wieku, przede wszystkim kobiety, mieszkańcy ze wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
W każdym odcinku "Fort Boyard" bierze udział pięcioosobowa drużyna składająca się z zawodników o różnych predyspozycjach, w tym jednej gwiazdy. Ich zadaniem jest zdobycie pięciu kluczy, które umożliwiają wejście do komnaty skarbów i rozszyfrowanie zagadkowego słowa-kodu, które otwiera drogę do skrzyni z główną nagrodą. Program poprowadzą Robert Gonera i Katarzyna Glinka, a wyprodukowała go ATM Grupa.
Widownia programu "Fort Boyard" odcinek po
odcinku
| Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
| Data | AMR | SHR % | SHR % |
| 20-09-2008 | 1 989 454 | 13,89% | 15,02% |
| 13-09-2008 | 2 178 658 | 15,37% | 17,51% |
| 06-09-2008 | 1 768 722 | 15,99% | 17,72% |
| średnia | 1 978 112 | 15,02% | 16,66% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji "Fortu
Boyard"
|
|
Wszyscy 4+ | |
| Stacja | AMR | SHR % |
| TVP 1 | 3 296 158 | 25,03% |
| Polsat | 2 919 049 | 22,17% |
| TVN | 2 353 909 | 17,88% |
| TVP 2 - Fort Boyard | 1 978 112 | 15,02% |
Profil widowni programu
|
|
AFF | ADH % | |
| Płeć | Mężczyźni | 97 | 46,73% |
| Kobiety | 103 | 53,27% | |
| Wiek | 4- 9 | 50 | 3,11% |
| 10- 15 | 112 | 8,49% | |
| 16 - 19 | 70 | 4,32% | |
| 20 - 24 | 36 | 3,21% | |
| 25 - 29 | 56 | 4,77% | |
| 30 - 34 | 107 | 8,40% | |
| 35 - 39 | 113 | 7,56% | |
| 40 - 44 | 91 | 5,93% | |
| 45 - 49 | 125 | 9,63% | |
| 50 - 54 | 114 | 9,39% | |
| 55 - 59 | 98 | 7,03% | |
| 60+ | 153 | 28,16% | |
| Wlk.miasta | Wieś | 117 | 45,13% |
| < 50 tys. | 82 | 19,40% | |
| 50-100 tys. | 116 | 10,44% | |
| 100-200 tys. | 106 | 8,49% | |
| > 200 tys. | 79 | 16,54% | |
| Zawód | Top management | 51 | 4,20% |
| Pracownicy szczebla średniego | 99 | 13,29% | |
| Pracownicy fizyczni i rolnicy | 107 | 21,03% | |
| Emeryci | 138 | 35,66% | |
| Inne | 79 | 25,82% | |
| Wykształcenie | Podstawowe | 119 | 52,68% |
| Średnie | 91 | 27,39% | |
| Wyższe | 70 | 8,33% | |
| Inne | 84 | 11,60% |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: 'Fort Boyard' radzi sobie słabiej od konkurencji